BERLÍN – Výrobce kolejových vozidel Škoda Transportation, dodá v následujících pěti letech vlaky pro dopravce National Express Rail v celkové hodnotě 11 miliard korun. Jedná se o elektrické jednotky Regio Panter, které se budou lišit jen uspořádáním interiéru, v České republice jezdí na Pardubicku, Českobudějovicku a Brněnsku.
Škoda přitom v Německu uspěla již podruhé, kdy v prvním případě začne dodávat vlaky systému „push-pull“ pro oblasti Mnichova a Stuttgartu. Více v článku: České lokomotivy z Plzně zakoupí Bavorská BEG. Budou tahat regionální vlaky
Německé kontrakty v hodnotě 35 miliard korun
Že se nejedná o zanedbatelný byznys, dokazuje i účast Škody na řadě soutěží o dodávky kolejových vozidel napříč celou Evropou. Úspěšná je na východě s dodávkami trolejbusů a tramvají. V Turecku naopak získala kontrakt na outsourcing celého depa tramvají i s údržbou. Německý trh je pro výrobce z Plzně zajímavý především v oblastech železničních vozidel, doposud dominantní oblast domácí firmy Siemens, která „vpád“ konkurenta nejspíš v takovém měřítku nečekala.
Škoda Transportation tak začne dodávat příměstské vlaky pro oblast kolem Norimberka, kde National Express Rail získal kontrakt na zajištění městských a příměstských vlaků kategorie S-Bahn. Plzeňská Škoda se navíc může zúčastnit i soutěže o zajišťování kompletního servisu těchto vlaků. Nationa Express Rail se chce ucházet i o zajištění dopravy v České republice, kdy Ministerstvo dopravy pod dotační deštník začne v polovině roku vybírat dopravce pro vlky mezi Prahou a Děčínem.
{snippet 100}
- Škoda chce s jednotkami Regio Panter prorazit na zahraniční trhy. Pomoci jí k tomu může i rychlíková verze
- Škoda a Alstom chtějí získat kontrakt od Deutsche Bahn na dodávku elektrických lokomotiv a osobních vozů pro dálkovou i regionální dopravu
- Lokomotiva Českých drah 380/109E získala v Německu potřebnou certifikaci. Čekala na ní pět let
- RegioPantery chtějí České dráhy i pro dálkové vlaky. Nahradí tak klasické vozy mezi Prahou a Brnem
- RegioPantery nahrazují na jihu Moravy staré jednotky řady 560. Nové soupravy zamíří i z Brna do Olomouce
- Škoda expanduje na západ. V Německu zakládá dceřinou společnost
- Vectron zamíří na vlaky mezi Rakouskem a Německem. Adekvátní konkurent může být i lokomotiva z Plzně