Před časem byla v redakčním e-mailu rozeslána informace o plánované sérii modelů T334 ve verzi H0. Tedy zatím pouze ve verzi H0 neboť výrobce pro nás vyrobil a bude vyrábět jen předem nasmlouvané počty pojezdů.

01

Od výrobce máme k dispozici první sérii, zde jsou tři ukázkové

Pokud vše dotáhneme do konce s modelem verze H0, připravíme i modely TT. Za pojezd byla zvolena varianta s jedním centrálním šnekem (dříve již popsáno v diskuzi na SCT) kde se jedná o hřídel vyvedený do krátkého čumáku! Tuto variantu jsem zvolil záměrně z důvodu který zde popíšu.

Vývod hnacího hřídele do krátké strany kastle je odůvodněný tím, že do druhé strany chceme instalovat mimo dekodéru jízdy, taktéž i zvukový dekodér a v limitované verzi i ovládání automatického spřáhla. Zvukový dekodér nese sebou dvě komponenty. Jednou je zvukový repoduktor a tou druhou jeho dekodér. Automatické spřáhlo již máme objednáno a během léta budeme testovat jeho provot na našem kolejišti.

Reportáž z takového počinu zveřejníme zde v magazínu. Již dříve padla varianta výroby „lak na přání“.. od tohoto bylo ale upuštěno, jednalo by se o celkem dlouhé prodlužování výroby dalších modelů a jejich samotné kompletace! Proto bude zvolena varianta 4 typů laku užívaných u ČD / ČSD a u ZSSK. Verze laků je uvedena na konci tohoto článku v reálné podobě tak, jak bylo provozováno u výše jmenovaných správ.

02

Model bude taktéž montován na podvozky s koly RP25 výrobce PMT. Tuto variantu bych zvolil i pro náš český trh. Jelikož jsou pojezdy firmy PMT ze spolkové republiky celkem cenově zajímavé, hodláme tedy zhotovit více variant. Taktéž budou jisté odlišnosti v uspořádání elektroniky, funkcí řízené dekodérem a varianty remotorizace z NO NAME motorů na Böhler a Mashima. Kompletní první série je s motory 3 pól. Při testování na analogové „vyloučené“ koleji našeho layoutu nejevil žádné provozní problémy.

Převody jsou velice tiché a provoz i při minimálním napětí je bez problémů! …to tedy pro analogové zájemce. V digitálním provedení se bude jednat o již zméněné obsluhy obou spřáhel, poziční světla jízda+halogen na kapotáži. Dále, přepínání pozičních světel: režim posunu. Pro poziční světla se bude jednat o SMDčka. Pro halogenová světla bych raději zvolil bílomodrou SMD (středního svitu) jenže v takové době nic nejezdilo a proto bude použita žlutá SMD. Dojde i na osvícení interiéru kabiny strojvůdce. Zatím nemám zhotovenu šablonu pro ovládací pultík a vybavení kabiny všeobecně – to lze ještě dořešit.

SOUVISLOSTI  Nákladní vůz Rgs / Sgjs DR firmy Piko

Model H0 a porovnání s velikostí žiletky

03

Firma PMT z SRN nám vyšla velice překvapivě vstříc, proto uvažujeme o zavedení pojezdu s koly RP25 pro kompletní sérii II a III která bude již na podzim 2008. Dvojkolí RP25 chceme ve verzi III zavést jako součást pojezdu od Vladimíra Vilingera – jeho přezutí budeme realizovat samostatně. Každopádně při výběru modelu v objednávkových formulářích to bude jasně specifikováno! Na modelu budou dále použiti lepty firmy Detail ze severních čech.

Potisk tampónem bude realizovat pan Banko z Prahy a další signatury jako znak ČSSR, ČKD nebo rudé hvězdy pro verze ČSD bude taktéž z leptu. Tabulka s číslem T334 nebo po přečíslování na 710, bude taktéž leptaného provedení. Původně jsem myslel, že by bylo lepší na potisk modelů vhodné použít „vodní“ polepy. Jenže pro preciznost kterou od tohoto počinu vyžadujeme, bude zvolena již zmíněná varianta tampónovou metodou.

Vývod hřídele do krátke strany modelu

04

Sběratelská a SET verze modelů

Nebude asi žádným tajemstvím, že chceme zhotovit verze pro sběratele v kovovém a nebo dřevěném BOXu. Takový box ponese certifikát jedinečnosti a bude vybaven KOMPLETNĚ veškerou elektronikou ovládání, ČD nebo ČSD verze. Dále se bude jednat o SET s vojenskou verzí modelu T334. SET bude kompletován s vozy Pao, Paon nebo Paov firmy Bramos. Na vozech bude umístěna vojenská technika, vozidlově: V3S, V3S hospital, kontejner, generátor, V3S sklápěčka ap.

Nemám zatím ověřeno, co by bylo vhodné použít jako nejlepší řešení. Každopádně jde o vozy firmy Igra. Existuje ve Francii ale výrobce, který tyto jmenované modely, především V3S vyrábí v kovovém provedení! To ještě ověříme. Pokud máte nějaký nápad, co by mohly vozy Pao, Paon a Paov vézt za náklad s vojenským zaměřením, prosím napište. A pokud máte nápad na SET s nevojenskou tématikou, tak opět, lze použít e-mail. Za dobré nápady Vás odměníme.

SOUVISLOSTI  Osobní vozy vlaku "Polonia" od ACME

Jelikož se jedná o celkem obsáhlý projekt, hodláme taktéž využít patinování od Petra Zatřepálka ale pouze pro sběratelské verze. Ve verzích pro SETy tato varianta bude vyloučena.

Sběr napětí je přes všechny tři nápravy

05

Detail spodní části – vedení centrální hřídele k druhé hnané nápravě

06

07

08

09

11

Starší a tedy původní verze odlitku Pavla Číže

12

A již modifikovaná verze původního odlitku

13

Nově již ostrost některých detailů jako prolisy, trumpety, síťoviny

14

15

Uvítáme jakékoliv Vaše připomínky, reakce a nebo doplnění pro kompletaci modelů. Co by mohl dále obsahovat, nést za znaky – signatury, zda by bylo vhodné použití do SETu a co by takový SET mohl obsahovat atd.

Objednávkový formulář bude k dispozici zde v magazínu Steam Club Team v dohledné době. U modelu T334 jde o velice náročnou organizaci, je zde zastoupeno více subdodavatelů, proto prosím mějte trpělivost…


Varianty laků používaných u našich drah – celozelená s bílou budkou a šedou střechou

16

Celočervená verze s 60 cm pruhem kolem celého obvodu

17

Celozelená – 2 x krémové pruhy 20 cm a 2x 10 cm

18

30 cm pruh na čelnících

19

Verze pro ČSLA (Československá armáda) a 30 cm pruh

20

To samé jako první fotografie, jen s linií kolem obvodu skříně

21

Za poskytnutí fotografií pro uveřejnění děkujeme Klubu přátel zeleného Sergeje z Jihlavy

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here