Silnou kritiku a národní patriotismus, sklidil v tomto týdnu návrh i plán Leoše Novotného, který by provoz na všech Šumavských lokálkách zastavil, a převážnou část vlaků nahradil autobusy. Tendr na zajištění provozu na všech lokálkách svého regionu vyhlásil Jihočeský kraj. Do soutěže vstoupilo ČSAD Jihotrans se svojí železniční divizí GW Train, a tradičně také Arriva.

Kraj chce nabízí celkem patnáctiletý kontrakt v celkovém úhrnu 2,3 miliardy korun. V zadávacích podmínkách přitom jasně stanovuje i technické parametry vozidel, což v případě dopravce Arriva i GW Train nebude snadno splnitelné, proto celou soutěž mohou získat opět České dráhy, které mají vozidlový park technicky na jiném stupni.

Kouzlo lokálek je dle Leoše Novotného přežitek

Problematika Jihočeských lokálek naplnila i řadu diskuzí na internetu, kde řada lidí kritizuje především plán Leo Expressu, že veškeré vlaky lze nahradit autobusy, což v tak exponované turistické destinaci, jako je Šumava a okolí Lipna, není prakticky proveditelné a aplikovatelné, reagují jedni. Druzí pak Novotnému vyčítají jeho snahu dosáhnout na snadno získané dotace, kdy utopistickým gestem maskuje snahu státu, a tedy potažmo i kraji, ušetřit až jednu miliardu.

Vedení kraje chce ale lokálky zachovat v původním stavu jako nyní. V minulosti kraj zrušil i dopravu na lokálkách do Týna nad Vltavou nebo Netolic, za které také sklidil silnou kritiku, když všechny vlaky nahradil autobusy. Jenže Šumavské lokálky nejsou svým umístěním a specifikou provozu jako “Týnka” a “Netolička”, jak se jim ostatně přezdívá.

Dopravcům v soutěži i mimo ni, se nelíbí podmínky zadavatele které spočívají v nasazování vozidel i potřebných rezerv v záloze, což u lokálek na Šumavě je běžným jevem po celý rok. Dráhy do soutěže mohou vstoupit se svými vozidly Stadler, případně Pesa Link zvané “Regio Shark”.

SOUVISLOSTI  Motoráky na Pražském Semmeringu jsou rychlým spojením do centra. Je rychlejší než městská doprava

Komentujte

avatar
  Subscribe  
Upozornit na