Americký výrobce elektromobilů Tesla se rozhodl omezit plány na uzavírání prodejen. V důsledku tohoto rozhodnutí ale zvýší ceny svých vozů. Ceny podle sdělení automobilky stoupnou v průměru asi o tři procenta, zdražení se však nebude týkat nejlevnější verze elektromobilu Model 3, která se prodává za 35 tisíc dolarů (zhruba 800 tisíc korun).
Automobilka, která má po celém světě 378 prodejen a servisních center, minulý měsíc uvedla, že v rámci snahy o snížení nákladů přejde na výhradně internetový prodej. Dodala, že některé její kamenné prodejny zůstanou otevřeny a poslouží jako galerie nebo informační centra.
„Během posledních dvou týdnů jsme důkladně hodnotili všechny maloobchodní prodejny Tesly a rozhodli jsme se zachovat mnohem více obchodů,“ oznámila nyní firma. „V důsledku zachování výrazně vyššího počtu obchodů bude Tesla nucena zvýšit ceny vozidel globálně v průměru o zhruba tři procenta,“ dodala.
Automobilka v únorové zprávě uvedla, že úspory plynoucí z uzavření obchodů umožní snížení ceny elektromobilu Model 3 až na 35 tisíc dolarů. Neupřesnila však, kolik obchodů bude uzavřeno. V nejnovějším prohlášení sdělila, že uzavře zhruba o polovinu méně obchodů, než dříve plánovala. I úspora tak bude podle firmy jen poloviční, což bude kompenzováno zvýšením cen dražších modelů.
Automobilka navzdory omezení plánů na uzavírání prodejen nehodlá ustoupit od přechodu na internetový prodej. „Pro ujasnění, veškerý globální prodej se bude i tak uskutečňovat online. Potenciálním kupcům přicházejícím do obchodů bude jednoduše předvedeno, jak si během několika minut objednat vůz Tesla přes telefon,“ upozornila firma. „V obchodech nicméně stále budou k dispozici vozy pro zkušební jízdy. Obchody budou rovněž disponovat malým počtem vozů pro zákazníky, kteří si budou přát s autem okamžitě odjet,“ dodala.