Česká automobilka Škoda Auto přesune část výroby svého sportovně-užitkového modelu Karoq do Německa, aby tak uspokojila rostoucí poptávku. Výroba v Osnabrücku na severozápadě Německa má začít koncem letošního roku a pokračovat bude příští rok. Přesun má být pouze dočasný a hlavní část výroby modelu Karoq zůstane v České republice.

V závodě v Osnabrücku se nyní vyrábí SUV Porsche Cayenne a také se zde lakují karoserie Fabie. Podle plánu by se zde měly modely Karoq lakovat a montovat.

Odbory zuří

Automobilka Škoda se za téměř 30 let, kdy je součástí Volkswagenu, stala jedním z hlavních pohonů zisku celé automobilové skupiny. V provozní marži, tedy podílu provozního zisku na tržbách, překonala dokonce luxusní značku Audi díky levnější pracovní síle a modulárním platformám Volkswagenu, které snižují náklady.

Příznivá hodnocení vozů Škoda a ziskovost divize však také způsobují napětí ve skupině, protože značka VW naopak bojuje s vysokými náklady kvůli skandálu s emisemi naftových motorů.

Automobilka Škoda Auto v letošním prvním čtvrtletí zvýšila provozní zisk meziročně o 5,3 procenta na 437 milionů eur (11,2 miliardy Kč). Tržby vzrostly o 4,9 procenta na 4,5 miliardy eur (115,2 miliardy Kč). Odbyt automobilky stoupl o 11,7 procenta na rekordních 316.700 vozů.

Odborům se přesun i minimální části výroby konkrétního modelu mimo mateřský závod nelíbí. Argumenty vedení firmy jsou ale jasné. Koncem minulého roku budilo vášně i zamýšlené přemístění výroby modelu Superb do Německa. Automobilka obavu odborářů ale zcela dementovat, Superb zůstane v České republice v sesterském závodě Kvasiny, dílčí komponenty ale koncern dodáva i z jíných zemí, jako tomu bylo i u řady jiných modelů.

Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments