V prostorách vídeňského závodu společnosti Siemens jsou již vyrobeny všechny hrubé stavby vozů pro první soupravu Českých drah a pokračuje se ve výrobě vozů z druhé soupravy Viaggio Comfort. Souprava se skládá ze sedmi vozů – z řídicího vozu s business a první třídou, bistro vozu a pěti vozů druhé třídy. Část vozů z první soupravy je již ve fázi konečné montáže.
Jednotky Siemens Viaggio Comfort přinesou do České republiky novou kvalitu cestování. Od prosince 2014 budou jezdit na trati spojující Prahu, Brno, Vídeň a Graz. Sedm souprav v modrých barvách Českých drah s obchodním názvem ČD Railjet doplní na této trati tři rakouské soupravy.
České dráhy chtěly koupit dalších osm souprav Railjet pro trať z Prahy do Bratislavy a Budapešti. Tuto plánovanou transakci ale zamítla nová dozorčí rada ČD, která tak chce mimo jiné zabránit dalšímu zadlužování firmy. Zadluženost národního dopravce přitom není v porovnání s okolními zeměmi nic neobvyklého. Například ÖBB z Rakouska, je zadluženost tamního dopravce dokonce 45% hodnoty celé společnosti.
Zadlužené díky modernizacím a pořizováním nových technologií pro osobní i nákladní dopravu jsou Deutsche Bahn, jedna z největších Evropských železničních firem ve vlastnictví státu. Polské PKP, Slovenské ZSSK, Maďarské MÁV atd. žádný dopravce nemůže provádět zásadní modernizace bez nutnosti zadlužení u bank a ECB (Evropská centrální baka). Argumentace nového generálního ředitele v nutnosti zpomait modernizace, je dle mnohých odborníků na dopravní problematiku spíše špatnou volbou.{qrcodegenerator}http://magazin.magzine.cz/index.php/magaziny/railjet/1729-vyroba-souprav-siemens-viaggio-comfort-pro-cd-je-v-plnem-proudu{/qrcodegenerator}
Petrem Žaludou nastavené tempo modernizací vozidlového parku je tak nyní v ohrožení. Navíc se do vedení drah, dozorčí rady a představenstva, dostávají lidé kteří řadě problematik nerozumí. Opět se tak opakuje doba, kdy do drah za dobu před Petrem Žaudou jsou obsazováni lidé, kteří mají vztah k určitým firmám z oboru viz. Škoda Transportation aj. Současný spor firem Škoda a Siemens, povede k dalším zbytečným nákladovým položkám za pronájem rakouských lokomotiv Taurus od ÖBB. Původně Railjety Českých drah měla tahat lokomotiva z Plzně.
{snippet 100}
- Známe čísla lokomotiv které budou tahat Railjety Českých drah. Není vyloučeno ani nasazení lokomotiv 380
- Žákem dosazené představenstvo zařízlo nákup osmi dalších souprav Railjet. Zpomalí se i modernizace
- Škoda 380 nemá stále potřebná povolení, ČD je chtějí pro jednotky RailJet
- Lokomotiva Českých drah 380/109E získala v Německu potřebnou certifikaci. Čekala na ní pět let
- ANALÝZA: Jak šel čas se Škodou 380 u Českých drah
- Dráhy odeberou první sérii jednotek Railjet. Osud druhé je zatím nejistý
- „Spirit of Praha“ České dráhy chtějí jednotky RailJet nasadit do provozu od června 2014
{snippet 120}