V prostorách vídeňského závodu společnosti Siemens jsou již vyrobeny všechny hrubé stavby vozů pro první soupravu Českých drah a pokračuje se ve výrobě vozů z druhé soupravy Viaggio Comfort. Souprava se skládá ze sedmi vozů – z řídicího vozu s business a první třídou, bistro vozu a pěti vozů druhé třídy. Část vozů z první soupravy je již ve fázi konečné montáže.

Jednotky Siemens Viaggio Comfort přinesou do České republiky novou kvalitu cestování. Od prosince 2014 budou jezdit na trati spojující Prahu, Brno, Vídeň a Graz. Sedm souprav v modrých barvách Českých drah s obchodním názvem ČD Railjet doplní na této trati tři rakouské soupravy.

České dráhy chtěly koupit dalších osm souprav Railjet pro trať z Prahy do Bratislavy a Budapešti. Tuto plánovanou transakci ale zamítla nová dozorčí rada ČD, která tak chce mimo jiné zabránit dalšímu zadlužování firmy. Zadluženost národního dopravce přitom není v porovnání s okolními zeměmi nic neobvyklého. Například ÖBB z Rakouska, je zadluženost tamního dopravce dokonce 45% hodnoty celé společnosti.

Zadlužené díky modernizacím a pořizováním nových technologií pro osobní i nákladní dopravu jsou Deutsche Bahn, jedna z největších Evropských železničních firem ve vlastnictví státu. Polské PKP, Slovenské ZSSK, Maďarské MÁV atd. žádný dopravce nemůže provádět zásadní modernizace bez nutnosti zadlužení u bank a ECB (Evropská centrální baka). Argumentace nového generálního ředitele v nutnosti zpomait modernizace, je dle mnohých odborníků na dopravní problematiku spíše špatnou volbou.{qrcodegenerator}http://magazin.magzine.cz/index.php/magaziny/railjet/1729-vyroba-souprav-siemens-viaggio-comfort-pro-cd-je-v-plnem-proudu{/qrcodegenerator}

Petrem Žaludou nastavené tempo modernizací vozidlového parku je tak nyní v ohrožení. Navíc se do vedení drah, dozorčí rady a představenstva, dostávají lidé kteří řadě problematik nerozumí. Opět se tak opakuje doba, kdy do drah za dobu před Petrem Žaudou jsou obsazováni lidé, kteří mají vztah k určitým firmám z oboru viz. Škoda Transportation aj. Současný spor firem Škoda a Siemens, povede k dalším zbytečným nákladovým položkám za pronájem rakouských lokomotiv Taurus od ÖBB. Původně Railjety Českých drah měla tahat lokomotiva z Plzně.

{snippet 100}

{snippet 120}

Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments