1723 124ecJako každá mince má dvě strany, tak i současná situace kolem platů vrcholového vedení u národního dopravce České dráhy. Petr Žaluda byl kritizován za mnohé, nicméně trnem v oku mnoha kritiků byl jeho měsíční příjem v celkové výši 500 tisíc korun. Ovšem v nedávné době uměle dosazený Dalibor Zelený, který ve funkci vystřídal právě Petra Žaludu, může snadno dosáhnout na stejný plat jako měl právě Žaluda.

Zeleného do funkce dosadil Jiří Žák, který později odvolání Žaludy zdůvodnil hospodářským výsledkem osobního i nákladního dopravce – nicméně v celé kauze s odvoláním šéfa drah byla jen Žákova osobní ambice a frustrace z minulosti, kdy jej pro neodbornost Žaluda z drah vyhodil, ačkoliv Žák to vždy popíral.

U nově jmenovaného ředitele se započtením všech bonusů a odměn, může plat nejvyššího manažera firmy dosáhnout více jak 400 tisíc korun. Ačkoliv Žák ještě před fraškou s odoválním šéfa drah Žaludy argumentoval, že jeho plat je velkou nehorázností a měl by odpovídat výsledku hospodaření firmy jako celku. Žaludův plat kritizoval i Dalibor Zelený. Nutnost v šetření a škrtech tak nabírá zcela jiný směr a smysl. Dopravce tak Zelenému může ve výsledku vyplácet i více jak 500 tisíc korun měsíčně, tedy za předpokladu, že by si nově jmenovaný šéf národního dopravce nechal proplácet i bonusy ve formě finančních odměn, ty v minulosti vždy Petr Žaluda odmítal.{qrcodegenerator}http://magazin.magzine.cz/index.php/magaziny/komentar/1723-zakem-dosazeny-dalibor-zeleny-dosahne-na-vysi-platu-petra-zaludy-nutnost-setrit-tak-zacina-znacne-pokulhavat{/qrcodegenerator}

Velkým kritikem za vlastní Žaludův plat byl i Radim Jančura, majitel firmy Student Agency. Jančura dříve uvedl, že plat generálního ředitele je ostudný a nehorázný vůči současnému podfinacovanému stavu nákladního dopravce ČD Cargo. Zcela nově ale nyní Jančura všechny kroky které vedou údajně k stabilizaci osobního dopravce spíše schvaluje. Že již nekritizuje tak vysoké finanční ohodnocení jako v minulosti u Žaludy, je opět nejspíš marketingová komedie.

{snippet 100}

{snippet 120}

Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments