Od zítřka, tedy neděle 9. prosince, začnou platit zcela nové jízdní řády Českých drah. Od minulého roku dochází navíc k zvýšení provozu o 6% tedy, že v jednotlivých krajích došlo k posílení spojů, případně úpravám ve vedení spojů do cílových destinací ve večerních a víkendových dnech. Dráhy taky zdraží jízdné o 2,5%. Od příštího roku dojde také ke zdražení režijních jízdenek, které celkově využívá na 160000 cestujících.
ilustrační fotografie | Techmag
Praha a střední Čechy
V Praze dojde k navýšení spojů z Prahy do Říčan, kterou budou zajišťovat kapacitní soupravy CityElefant. Dále pak z Kolína do Kutné Hory a z Nymburka přes Lysou nad Labem a Čelákovice do Prahy. Doprava z Prahy směr Plzeň se zrychlí až o 17 minut.
Liberecký kraj
Nově bylo přidáno přímé spojení Liberce s Harrachovem. Více spojů také pojede v trase z Liberce do Vesce u Liberce-
Ústecký kraj
Nové přímé spojení do Karlových Var z Ústí nad Labem, bude nově bez nutnosti přestupování v Klášterci nad Ohří, které budou zajišťovat nové motorové jednotky RegioShark. Navíc v celé trase dojde k nepatrnému vzrůstu objemu vypravovaných spojů.
Karlovarský kraj
Došlo k vyškrtání několika spojů mezi Chebem a Plauenem v Německu. Dále pak to samé mezi stanicí Potůčky a Johanngeorgenstadtem. Obě trasy se potýkají s velmi nízkou obsazeností spojů, dopravce uvažuje o navrácení do původního stavu pro letní sezonu, tzv. turistické vlaky s pravidelnými spoji.
Jihočeský kraj
V jižních Čechách bude posílena doprava převážně v sobotní dny a večer, kde nově bude jezdit spoj z Českých Budějovic do Protivína. Dojde k navýšení spojů také do rakouského Lince, které osobními vozy zajišťují České dráhy a lokomotivy poskytuje recipročně rakouská ÖBB. Více spojů také pojede z jihočeské metropole do Veselí nad Lužnicí. Na celý jihočeský kraj připadá hodnota navýšení objemu veřejné dopravy o celkových 5%.
Pardubický kraj
Zcela nově začne od neděle jezdit přímé spojení spěšnými vlaky z Pardubic do České Třebové a také do Hlinska. Od podzimu České dráhy provozují zatím dvě soupravy RegioPanter mezi Pardubicemi a Jaroměří, V příštím roce na tuto trať budou dodány další dvě, čímž se operabilita těchto nových souprav zvýší na 4 jednotky. Dráhy tak budou moci klasické osobní vozy a lokomotivy využívat jinde.
Královehradecký kraj
Spěšné vlaky s přímým spojením začnou jezdit také z Trutnova do Hradce Králové resp. Pardubic.
Jižní Morava a Zlínsko
V tomto regionu zůstane doprava a její rozsah poměrně stejný. Vlaky z Brna do Blanska ale začnou nově jezdit v 15 min. taktu. Zlínsko dostane navíc nové jednotky RegioShark, a denně bude jezdit přímé spojení spěšným vlakem ze Zlína do Olomouce a Jeseníka.
Moravskoslezský kraj
Dojde k zásadnímu prodloužení linky S2 až do Studénky a linky R10 do Moravského Berouna. Spěšné vlaky spojí také Krnov s Jeseníkem. Na Vysočině se začnou vlaky ze Žďáru nad Sázavou do Kolína – v Havlíčkově Brodě dělit. Doprava zde ovšem i tak zůstává ve stejném rozsahu.
Olomoucký kraj bude mít dopravu také bez zásadních změn. Dojde zde ke zkrácení osobní dopravy mezi Olomoucí a Šumperkem. Z Ostravy do Jeseníku nově pojedou jen spěšné vlaky místo rychlíků.
{snippet 101}
- České dráhy od prosince zdraží. Zavedou ale i řadu novinek
- České dráhy chtějí zdražit jízdné. Důvod: zvyšující vstupy
- Regio Shark, Shuttle a Panter, nové vlaky Českých drah
- Vysočina „zchudne“ o několik nových vlaků, dráhy je přesunou jinam
- Liberecko a Vysočina s novým Stadlerem
{snippet 120}