České dráhy během posledního měsíce mohou slavit již druhý úspěch ve výběru dopravce pro provoz rychlíků. Po získání vozby těchto vlaků mezi Plzní a Mostem, Ministerstvo dopravy vybralo na dalších patnáct let České dráhy i pro provoz vlaků mezi Olomoucí a Brnem. Národní dopravce zde začne nasazovat nové rychlíkové verze jednotek RegioPanter, které začnou jezdit v taktovém prokladu i mezi Prahou a Brnem s jednotkami Railjet Viaggio Comfort.
Ministr dopravy Antonín Prachař chce také novelu zákona o provozování tratí. Dle jeho vyjádření, které v tomto týdnu v médiích interpretoval, by měl podstatou část infrastruktury provozovat i nadále stát, stejně jako v Německu. Velké změny se čekají u financování vlaků ze strany krajů, to chce nově stát realizovat už bez zmíněných krajů.
Na trať mezi Brnem a Olomoucí vyrazí zcela nové vlaky od výrobce Škoda Transportation, do té doby zde České dráhy chtějí nasazovat nakoupené vozy od ÖBB, případně vozy modernizované. Škoda elektrické jednotky RegioPanter dodá v příštím roce. Jedná se o rychlíkové verze těchto vlaků, které mají na zmíněný úsek tratě přejíždět ze spojů mezi Prahou a Brnem.
Celkem jich národní dopravce obdrží 14 kusů, a z velké části nahradí klasické vozy které přejdou na další rychlíkové tratě mezi Prahu a Cheb, Děčín, Hradec Králové a České Budějovice.