Je velkou škodou, že firma Abrex nevyrábí své modely užitkového nákladního vozu V3S v měřítku 1/87! Tyto vozy jsou žel vyráběny pouze v tom vyšším, tedy 1/43. Pojďme se podívat na malé promo všech modelů V3S tak, jak je firma vyrábí pro své fanoušky a zákazníky.

01

Vozidlo bylo přezdíváno lidově „vejtřaska“ každopádně ve své době zcela ojedinělým užitkovým a na údržbu nenáročným vozidlem u tehdejší ČSLA (Československá lidová armáda). Byla využívána také u lesníků, povrchových dolech, na stavbách ap. Dodnes je velkým sysnonymem tehdejšího umu konstruktérů!

Nejvíce nástavbových modifikací doznala V3S právě u zmiňované armády. Bylo možné prakticky na rám vozu umístit jakoukoliv technologickou provozní, nebo statickou nástavu. U armády především jeřábové těleso, kuchyň, tankovací kotel, vysokostěnné nástavby pro přepravu pícniny zase u zemědělských družstev. Omezení nebylo prakticky žádné. Zajímavou nástavbou byla jistě i skříňová generátorová jednotka pro zásobování elektřinou v polních podmínkách u ČSLA.

02

PRAGA V3S – TECHNICKÝ POPIS

Celková délka:
Celková šířka:
Celková výška :
Ložná plocha:
Pohotovostní hmotnost:
Užitečná hmotnost na silnici:
Užitečná hmotnost v terénu:
Největší rychlost:
Základní spotřeba:
Typ motoru:
Druh motoru:
Objem válců:
Počet válců/ uspořádám:
plný výkon motoru:
Počet stupňů hlavní převodovky:
Počet stupňů přídavné převodovky:
Brzda provozní:
Brzda parkovací:
Počet náprav hnacích:
Objem palivové nádrže:
6910 mm
2320 mm
2780/2970 mm
4010/2100
5550 kg
5510 kg
3510 kg
60 km/h
32l/100 km
T 912
vznětový s přímým vstřikem paliva
7412 cm3
6 v řadě
72 kW při 2100 ot/min
4 vpřed, l vzad
2
vzduchotlaká. jednookruhová, bubnová,
převodová, pásová
3
120 l

03

PRAGA V3S má dobré terénní a tahové vlastnosti. Má tři hnací nápravy, z nichž obě zadní mají uzávěr diferenciálů, a náhon přední nápravy lze vypínat. Vůz dosahuje velké průjezdnosti v terénu, což je umožněno velkou světlou výškou podvozku a také instalací stálých redukcí v nábojích kol, jakož i rozložením váhy vozu na jednotlivé nápravy.

SOUVISLOSTI  Spotřeba pravého šampaňského v Evropě klesá. Naopak sílí odbyt za oceánem

Vůz je poháněn čtyřdobým, šestiválcovým, vzduchem chlazeným naftovým motorem o výkonu 69,9 kW, s dvouválcovým kompresorem pro vzduchotlakové brzdové ústrojí.

Podvozek je rámové konstrukce a budka řidiče polokapotové, celokovové konstrukce. Budka je uložena na pryžových silentblocích a lze ji za účelem demontáže motoru sklopit dopředu. V budce valníku jsou dvě normální sedadla a jedno pomocné.

04

Cena takto vyhotovených modelů bez patinování: 970,- Kč

Modely jsou z 90% celokovové, což zcela jednoznačně vyvažuje jeho pořizovací cenu !

05

06

07

08

v3s_schema_xl

 

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zadejte své jméno zde