Je velkou škodou, že firma Abrex nevyrábí své modely užitkového nákladního vozu V3S v měřítku 1/87! Tyto vozy jsou žel vyráběny pouze v tom vyšším, tedy 1/43. Pojďme se podívat na malé promo všech modelů V3S tak, jak je firma vyrábí pro své fanoušky a zákazníky.
Vozidlo bylo přezdíváno lidově „vejtřaska“ každopádně ve své době zcela ojedinělým užitkovým a na údržbu nenáročným vozidlem u tehdejší ČSLA (Československá lidová armáda). Byla využívána také u lesníků, povrchových dolech, na stavbách ap. Dodnes je velkým sysnonymem tehdejšího umu konstruktérů!
Nejvíce nástavbových modifikací doznala V3S právě u zmiňované armády. Bylo možné prakticky na rám vozu umístit jakoukoliv technologickou provozní, nebo statickou nástavu. U armády především jeřábové těleso, kuchyň, tankovací kotel, vysokostěnné nástavby pro přepravu pícniny zase u zemědělských družstev. Omezení nebylo prakticky žádné. Zajímavou nástavbou byla jistě i skříňová generátorová jednotka pro zásobování elektřinou v polních podmínkách u ČSLA.
PRAGA V3S – TECHNICKÝ POPIS
Celková délka: Celková šířka: Celková výška : Ložná plocha: Pohotovostní hmotnost: Užitečná hmotnost na silnici: Užitečná hmotnost v terénu: Největší rychlost: Základní spotřeba: Typ motoru: Druh motoru: Objem válců: Počet válců/ uspořádám: plný výkon motoru: Počet stupňů hlavní převodovky: Počet stupňů přídavné převodovky: Brzda provozní: Brzda parkovací: Počet náprav hnacích: Objem palivové nádrže: | 6910 mm 2320 mm 2780/2970 mm 4010/2100 5550 kg 5510 kg 3510 kg 60 km/h 32l/100 km T 912 vznětový s přímým vstřikem paliva 7412 cm3 6 v řadě 72 kW při 2100 ot/min 4 vpřed, l vzad 2 vzduchotlaká. jednookruhová, bubnová, převodová, pásová 3 120 l |
PRAGA V3S má dobré terénní a tahové vlastnosti. Má tři hnací nápravy, z nichž obě zadní mají uzávěr diferenciálů, a náhon přední nápravy lze vypínat. Vůz dosahuje velké průjezdnosti v terénu, což je umožněno velkou světlou výškou podvozku a také instalací stálých redukcí v nábojích kol, jakož i rozložením váhy vozu na jednotlivé nápravy.
Vůz je poháněn čtyřdobým, šestiválcovým, vzduchem chlazeným naftovým motorem o výkonu 69,9 kW, s dvouválcovým kompresorem pro vzduchotlakové brzdové ústrojí.
Podvozek je rámové konstrukce a budka řidiče polokapotové, celokovové konstrukce. Budka je uložena na pryžových silentblocích a lze ji za účelem demontáže motoru sklopit dopředu. V budce valníku jsou dvě normální sedadla a jedno pomocné.
Cena takto vyhotovených modelů bez patinování: 970,- Kč
Modely jsou z 90% celokovové, což zcela jednoznačně vyvažuje jeho pořizovací cenu !