Dopravce Arriva která patří pod Deutsche Bahn, nejspíš převezme provoz na trati mezi Plzní a Mostem přes Žatec. Arriva nabídla Ministerstvu dopravy levnější nabídku v řádech několika milionů, než nabídl národní doprave České dráhy. Pro ministerské úředníky byla cena jediným kritériem. Dodatečně může být ale po dopravci vyžadován určitý standard, což v přápadě železniční osobní dopravyje šířka dveří, nízkopodlažní vozidla, plošina pro imobilní cestující, a držáky na jízdní kola.
Linka R16 z Plzně do Mostu, která obnáší provoz rychlíkových spojů i mezi Chomutovem a Mostem, nabídla Arriva cenu o 3,5 milionů korun nižší než České dráhy. Nicméně národní dopravce byl v minulosti za ceny kritizován, v současné době tak jiný dopravce nabízí ještě nižší ceny za ujetý kilometr než České dráhy.
Německý dopravce chce na linku R16 nasadit starší motorové vozy řady 628.2 z Německa. Ty mají kompletně obnovený interiér, a dosazené úspornější a ekologičtější motory. Tento typ vozidel odpovídá řadě motorových vozů 843 které zde v současné době národní dopravce provozuje. Nevýhoda německých motoráků je jediná, nemají zvedací plošinu pro vozíčkáře, což bylo také jedno z několika krtiérií.
Deutsche Bahn se sesterskou firmou Arriva, chce už téměř dva roky vstoupit na příměstské vlaky kolem Prahy. Přitom právě mateřská DB v Německu specifikace vlaků které nabízí v Česku, již dávno neprovozuje, nebo zbylé vozy stejného typu nabízí do pronájmu, případně je likviduje. Nedávno dokončené dodávky motorových vozů od firmy Stadler, případně nově podepsaný kontrakt na několik stovek vozů PESA Link, které jsou určeny pro Deutsche Bahn, dopravce do výběrových řízení v Česku nebo v Polsku nabízet nebude.
Politika korporátního dopravce je zaměřena spíše na poskytování kvalitního servisu a služeb v mateřské zemi. Přes sesterskou firmu tak Arriva měla plnit relevantního konkurenta národnímu dopravci České dráhy, ačkoliv secifikace nabízených vozů do výběrových řízení nesplňovala celou sérii požadavků pro regionální tratě. Předně pak nemožnost přepravy jízdních kol, absence zvedací plošiný pdo imobilní cestující a kočárek, případně předepsaná šířká vstupních dveří pro cestující.