Pozice Tesly je na trhu zatím spíše neotřesitelnou, toho si ale všímají i velcí výrobci osobních automobilů jako Mercedes, Audi, Škoda a BMW. Foto: Audi AG

I když se na poli elektromobilů mluví především o Tesle nebo zavedených značkách jako Nissan (Leaf) či Toyota (Prius), na trh začínají postupně vstupovat i další velcí hráči z tradičního automobilového byznysu. Již brzy by se tak mělo objevit plně elektrické Porsche, modely BMW, Škoda, ale z německých automobilek také Audi.

Právě Audi pracuje na svých prototypech elektromobilů již několik let, v roce 2015 představilo jeden z prvních konceptů s názvem e-tron, který sliboval výraznou konkurenci na poli SUV. Nyní, tedy po takřka třech letech vývoje, se koncept e-tronu přesouvá do další fáze – v Bruselu byla tento týden oficiálně zahájena jeho výroba. Finální produkční verzi automobilu ovšem ještě nikdo neviděl, poprvé by ji mělo Audi ukázat za dva týdny na akci v San Francisku.

Pohled na interiér nového elektromobilu Audi e-tron. Foto: Audi AG

První zákazníci se poté dočkají nové Audi e-tron začátkem příštího roku, přičemž pro rezervaci elektromobilu jim postačí složit tisícidolarovou zálohu. Leccos můžeme předpokládat i z dostupných prototypů, kterými Audi postupně zákazníky lákalo. Co se týče vzhledu, nic moc by se měnit nemělo, největší neznámou jsou spíše samotné parametry. Dosud víme, že se elektrické SUV dočká výkonu až 300 kW, tedy 408 koní, které bude možno naplno využít v rámci zhruba osmivteřinového navýšení.

Baterie o kapacitě 95 kWh by pak měla být schopna ujet vzdálenost bezmála 400 kilometrů na jedno nabití. Jako už tradičně u německé automobilky, důrazem nebyla okamžitá rychlost ani celkový dojezd, ale spíše parametry vhodné pro dálniční jízdu. Zmíněnou baterii tak bude možné nabíjet i na rychlonabíječkách, což jí během několika desítek minut zajistí dojezd minimálně na dalších 250 až 300 kilometrů.

 
 
 
 
 

Na poli e-mobility se očekává velký boj

Mezi největšími konkurenty e-tronu, jež budou mít v základu pohon všech čtyř kol, jsou bezpochyby SUV Model X od Tesly, již prodávaný Jaguar I-Pace a také chystaný Mercedes-Benz EQC. Audi proti nim vsadilo mimo jiné na standardní interiér své poslední modelové řady a také na nové technologie, včetně absence zrcátek, které nahradí displeje ve dveřích a postranní kamery.

Audi s e-tronem během testovacího období urazila celkem přes 5 milionů kilometrů v 250 testovacích elektromobilech. To je hlavní rozdíl mezi tím, v čem se liší tradiční automobilky a relativně nové společnosti jako Tesla – věnují mnohem větší prostor i prostředky samotnému testování a odladění všech prototypů, aby se k zákazníkům dostala již bezchybná technologie. Tesla totiž řešila v průběhu své výroby mnoho problémů jak se samotnými vozidly, tak především kvalitou a rychlostí produkce.

Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments