Autosalony přilákaly v první den otevření po nuceném uzavření kvůli epidemii desítky zákazníků, zájem byl ale nižší v porovnání s obdobím před nástupem koronaviru. Zákazníci si buď byli převzít již dříve objednané vozy, nebo si vybrat auto ve výrazných slevách, které značky k oživení poptávky připravily. Zatím výraznější zájem byl o pořízení ojetého vozu. Vyplývá to z informací prodejců.
Většina kupujících, kteří dnes přišli do showroomů Auto Palace Group, se podle výkonného ředitele Radka Donnera obrací na prodejce ojetých vozů. „V prodeji nových vozů počítáme s pozvolnějším nástupem poptávky, jsme však již dnes mile překvapeni počtem zákazníků, kteří reagují na akční nabídku, kterou jsme v rámci skupiny společně připravili pro tyto dny. Přesto že podle nařízení vlády bylo možné doposud využívat služeb autoservisů bez výrazných omezení, pozorujeme od dnešního dne výrazný nárůst poptávky právě po poprodejních službách,“ řekl ČTK.
Toyota pocítila u prodejců zájem hned první den a čeká další zvýšení. „Zájem zákazníků jsme sledovali i v uplynulých týdnech prostřednictvím návštěvnosti našeho webu a především online showroomu. Co se týká pohybu cen nových vozů, jsme aktuálně v situaci, kdy ve střednědobém horizontu neplánujeme zvyšovat ceny. Naopak máme připravenou širokou akční nabídku s výrazným cenovým zvýhodněním,“ uvedl generální ředitel zastoupení Toyota a Lexus ČR Martin Peleška.
Podle Jaroslava Berana z prodeje užitkových vozů VW Porsche Praha Prosek byl dnes velký zájem o servis. V prodeji vozů se teď obchodníci snaží dokončit a uzavřít smlouvy, které byly rozjednané před uzavřením autosalonů. „V tuto chvíli se předávají objednané a dodané vozy zákazníkům, kteří museli na osobní předání čekat až do znovuotevření autosalonů,“ dodal obchodní ředitel Seat&Cupra z Pyramida Centra Jan Sudík.
„Po prvním dopoledni lze situaci těžko hodnotit, nicméně ano, prodejní proces postupně obnovujeme. Respektive obnovujeme fyzický prodejní mechanismus, neboť on-line jsme s klienty byli ve spojení i ve stavu, kdy jsme prodejní showroom měli zavřený a servis běžel nadále, byť v omezeném stavu. Zvýšení pohyb zákazníků nezaznamenáváme, lidé jsou podle mě spíše opatrní,“ podotkl vedoucí marketingu Autocentra Barth Pardubice Miroslav Vraný.
„V minulých týdnech jsme fungovali výhradně online, a dokonce jsme našim zákazníkům poskytovali i testovací jízdy z pohodlí vlastního domova. Tento benefit byl od počátku velmi žádaný, a proto jsme se ho rozhodli ponechat,“ uvedl obchodní ředitel společnosti Hyundai Motor Czech Pavel Tomášek.
Renault a Dacia otevřely svá dealerství tak, jak fungovala před vládními opatřeními, nově navíc s hygienickými pravidly. Ty umožňují mimo jiné vstup do prostor provozovny pouze předem určenému počtu zákazníků a dezinfekci vozů. Rovněž je dezinfekce k dispozici všem zákazníkům a nutností nošení roušek a hygienických rukavic.
Svých 22 poboček v ČR otevřela i největší síť autobazarů AAA Auto. „Z domluvených schůzek můžeme usuzovat, že potenciál obchodů bude během dneška ve srovnání s posledním pondělkem před uzavřením poboček zhruba na úrovni 75 procent. Dosavadní dnešní poptávku bych tedy vzhledem k veškerým okolnostem hodnotila jako vysokou. Skutečný zájem, který bude indikovat, zda se trh vrací k normálu, bude možné spíše vyhodnotit až po jednom nebo dvou týdnech,“ uvedla generální ředitelka AAA Karolína Topolová. Firma také zavedla nákupní hodiny pro seniory, a to každý den mezi 8:00 a 11:00.