Provozní zisk české automobilky Škoda Auto klesl v prvním čtvrtletí o 6,2 procenta na 410 milionů eur (10,5 miliardy Kč). Přispěl k tomu nepříznivý vývoj směnných kurzů a vyšší náklady. Tržby stouply o 8,2 procenta na 4,9 miliardy eur (125,6 miliardy Kč). Vyplývá to z prohlášení, které zveřejnila mateřská firma Volkswagen.

Škoda Auto již dříve uvedla, že dodala v prvním čtvrtletí zákazníkům 307.600 aut, což znamená meziroční pokles o 2,9 procenta. Prodeje ovlivnil pokles celkového trhu v Číně.

Volkswagen dodal, že vysoká byla poptávka zvláště po modelech Karoq a Kodiaq. Škoda v současnosti nabízí devět modelových řad automobilů. V roce 2018 dodala zákazníkům celosvětově více než 1,25 milionu vozů. Do roku 2025 chce ročně prodávat dva miliony aut.

Mateřský koncern Volkswagen oznámil, že jeho provozní zisk klesl v prvním čtvrtletí o pět procent na 3,9 miliardy eur (100 miliard Kč).

Mohl za to slabší prodej a vyšší náklady. Koncern Volkswagen vlastní 12 značek. Kromě Volkswagenu a Škody mezi ně patří Audi, Seat, Bentley, Bugatti, Lamborghini a Porsche, značky nákladních aut MAN a Scania a rovněž užitkové vozy Volkswagen a motocykly Ducati.

Komentujte

avatar
  Subscribe  
Upozornit na