Správa železniční dopravní cesty se pochlubila zcela novým nádražím v Čelákovicích na trati 231 z Prahy přes Lysou nad Labem do Nymburku a Kolína. Ačkoliv změna přináší především řadu nových provozních prvků, což jsou nástupiště, ale také zvýšení kapacity dopravy.
Trnem v oku se stala ale místním obyvatelům. Stávající stav, kdy zde probíhala u vlaků výměna cestujících pouze z tzv. sypaných nástupištních hran, se stává minulostí. Ona paneláková unifikace, která zasáhla domácí železnici, jde s domou modernizace prakticky všude, kde probíhají přeložky tratí i modernizace samotné.
Modernizace železniční stanice Čelákovice, která začala loni v lednu a tvoří první etapu rozsáhlého projektu optimalizace trati Lysá nad Labem – Praha-Vysočany, se chýlí ke konci. Hlavní stavební práce skončí ještě v srpnu, další úpravy by měly skončit nejpozději do listopadu.
Most přes Labe z roku 1874
Během přestavby železniční stanice Čelákovice vzniklo jedno ostrovní a dvě vnější nástupiště a dva podchody pro pěší a cyklisty. Projekt zahrnuje vedle kompletní modernizace kolejového svršku a spodku, vybudování nových nástupišť a přístupových cest také rekonstrukci železničního mostu přes ulici U Podjezdu, osazení nového trakčního vedení a instalaci nového zabezpečovací zařízení.
V příštích letech má optimalizace této trati pokračovat dalšími etapami. Hlavním cílem je zvýšení traťové rychlosti do 140 km/h, zkrácení jízdních dob a zvýšení kapacity tratě. Ve všech stanicích vzniknou bezbariérová nástupiště.
Už v příštím roce by měla začít obnova kolejového svršku od stanice Mstětice přes Zeleneč do Prahy Horních Počernic. SŽDC ale provedla odklad těchto prací na rok 2020. Náročná pak bude obnova železničního mostu přes Labe za Čelákovicemi, který pochází z roku 1874 a poslední zásadní modernizaci obdržel v roce 1921.