Plán ministra dopravy Dana Ťoka (ANO) na rychlé schválení novely zákona o pravidlech pro taxislužby u zástupců sněmovních stran narazil. Novelu tak poslanci neprojednají v jediném čtení, jak Ťok původně navrhl, ale budou se pravidly pro taxislužby zabývat obšírněji včetně otázky danění alternativních taxislužeb Uber či Taxify. Může to trvat zhruba rok.

Ministr minulý týden po několikadenních protestech pražských taxikářů ohlásil, že chce sněmovnou rychle protlačit novelu zákona, která by srovnala podmínky klasických taxislužeb a jejich konkurentů, Uberu a Taxify. Řidiči těchto služeb mnohdy jezdí bez taxikářských licencí, což se taxikářům nelíbí. Navíc nepoužívají taxametry a neskládají ani předepsané zkoušky z místopisu. Návrh novely proto počítal s tím, že se zprostředkování jízdy nově stane vázanou živností a řidiči Uberu se tak bez licence už neobejdou.

Česká mluvčí Uberu Miroslava Jozová snahu státu o regulaci firmy vítá. „Taková regulace by ale neměla být na úkor omezování naší služby pro cestující,“ uvádí mluvčí s tím, že řidiči služby se zákonným požadavků podřídí.

Ministr kvůli svému plánu na úterý svolal schůzku se zástupci stran zastoupených ve sněmovně, aby se s nimi domluvil na urychleném projednání zmíněné novely. „Navržená varianta ale byla kritizována kvůli tomu, že je pouze represivní a neřeší problém komplexně. Shodli jsme se proto na tom, že materiál, který ministerstvo připravilo, budou ještě poslanecké kluby připomínkovat a znovu se sejdeme za 14 dní,“ uvedl po schůzce Ťok.

Podle poslance Lea Luzara (KSČM) v novele chybí otázka danění. „Finanční správa momentálně nemá přístup k údajům, které Uber o svých řidičích má. Taxikáři si oprávněně stěžují, že jde v případě Uberu a Taxify o nekalou konkurenci, protože jejich řidiči na rozdíl od nich nedaní,“ říká Luzar.

SOUVISLOSTI  Dopravní podnik spustil nové eskalátory na Veleslavíně. Nosiči kufrů nebudou již potřeba

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here