Vedení drah hledá způsob, jak a kde dohledat v dceřiné společnosti další peníze. Po nákladním dopravci chce za užívání loga ČD 95 mil. jako užití značky osobního dopravce. Cargo s tím ovšem nesouhlasí, a tak nejspíš celou věc dostanou v newjbližších dnech na stůl právníci obou frem a celá peripetie se značkou ČD skončí u soudu.

Dopravce Cargo díky svým ztrátám nevyplácí již několik let žádnou dividendu své „matce“ ČD, Cargo mělo ročně vylepšovat rozpočet hlavních ČD stamiliony korun, to se však již několik let neralizuje, a vedení drah začíná spekulovat o případných zástavách lokomotiv v užívání ČD Cargo. Tento způsob ale je až ten poslední a okrajový, nastínil šef drah Petr Žaluda.

ČD chce od užívání ochranné známky 95 mil. ročně, Cargo ale argumentuje tvrzením, že za toto logo nedala firma ani dva miliony. Šéf ČD Cargo Gustav Slamečka však odmítá tyto peníze pro ČD uvolnit. Přitom právě Cargo má v učetnictví zanesenu položku „ochranná známka ČD“ ve výši 3,6 milionu korun, problém je ale v tom, že u Úřadu průmyslového vlastnictví tuto značku má privilegovánu a zapsánu jako první firma České dráhy.

CARGO I ČESKÉ DRÁHY JSOU JEDNA FIRMA, JEN S DVOJÍM VEDENÍM

Díky logu se dosti vyostřil vztah mezi šéfem drah  Žaludou a šéfem Carga Slamečkou, i tak ale Cargo vytvořilo rezervu pro případé vyplacení ochranné známky vůči ČD. Přitom ale od Carga zní to stejné: „Nechali jsme si udělat právní rozbor, podle kterého byla ochranná známka převedena na nás už při založení firmy. Je tedy vyloučeno, abychom za ni platili Českým drahám. To by mimo jiné bylo i porušení práva s možnými trestněprávními důsledky,“ argumentuje Slamečka.

Podle informací z médií zkusil stejně neúspěšně Žaluda peníze vytáhnout z firmy už před rokem ještě za dob vedení Jiřího Vodičky. Toho nakonec odvolali. ČD Cargo si však na případnou platbu nebude tvořit zvláštní fond, dle jejich šéfa se jedná pouze o provokaci od šéfa ČD a jsme na to připraveni, řekl šéf Carga. Není přitom jasné, jak dráhy k částce 95 milionů korun dospěly. Podle jejich mluvčího Petra Šťáhlavského jde o výsledek ekonomického posouzení. Dráhy trvají na tom, že známka je jejich.

„Bez řádné licenční smlouvy, tedy bez souhlasu vlastníka ochranných známek, je nemůže nikdo užívat, jinak je právně odpovědný za neoprávněné užití,“ řekl Šťáhlavský. Drahám by taková injekce vylepšila hospodaření, podle kterého má vedení nastavené i své odměny.

Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments