Nové vlaky i modernizace, zvyšují národnímu dopravci počty cestujících v jeho spojích. Foto: Magzine.cz

České dráhy přepravily během prvního pololetí letošního roku téměř 89,5 milionu cestujících, což je meziročně o více než 2,5 milionu více. Největší zájem je především o dálkové spoje a příměstské linky u velkých měst. Státní dopravce to dnes oznámil v tiskové zprávě.

Podle člena představenstva podniku Michala Štěpána přispělo ke zvýšení počtu cestujících zejména nasazení nových vlaků a zrychlení dopravy na modernizovaných úsecích. Celkově cestující ve vlacích ČD absolvovali 3,93 miliardy kilometrů, čímž se jejich ujetá vzdálenost meziročně zvýšila o 226 milionů kilometrů.

Cestujících přibývá, podmínka je nové vlaky i jejich čistota

Zvýšený zájem o dálkové spoje se nejvýrazněji odrazil především na spojích z Prahy do Olomouce, Ostravy a Opavy. Poptávka roste podle podniku také na linkách mezi Prahou a ostatními městy v Čechách. Rostoucí počet cestujících dráhy zaznamenaly také u příměstských linek ve velkých aglomeracích a v jejích okolí, zvláště pak v Praze a Středočeském kraji.

Zvýšený počet cestujících v průběhu tohoto roku oznámili i konkurenční dopravci. Například RegioJet podnikatele Radima Jančury po prvním čtvrtletí ohlásil nárůst počtu pasažérů o 280.000 na celkových 1,25 milionu lidí. Celkově loni žluté vlaky přepravily 4,67 milionu cestujících.

Cestujících ve vlacích státního dopravce postupně přibývá již několik let. Loni přepravily dráhy téměř 175 milionů cestujících. Osobní doprava podniku díky tomu po mnoha letech zaznamenala zisk, konkrétně ve výši šesti milionů korun. Celkově loni dráhy vykázaly zisk 984 milionů korun.

Inter Panter jako magnet na cestující

České dráhy vypravují denně v průměru 7016 vlaků, které ujedou kolem 340.000 km za den. Dopravce se v budoucnu hodlá také zaměřit na další nákup nových vlaků, ty se už dlouhodobě objevují na dálkové dopravě z Prahy směr Břeclav, kde operují jednotky Inter Panter.

Poprvé vyjely tyto jednotky na linku Olomouc – Břeclav – Brno začátkem listopadu 2015. Od začátku platnosti jízdního řádu 2015/2016 začaly v rámci této trasy jezdit na nově označených rychlících vyšší kvality, včetně některých spěšných vlaků (Staré Město u Uherského Hradiště –) Hodonín – Břeclav – Brno.

27. ledna 2016 vyjela poprvé jednotka InterPanter také na trasu Brno – Česká Třebová – Praha. Od 1.4. 2016 je v provozu všech 10 pětivozových jednotek a 2 třívozové jednotky. Jednotky 660.101 – 104 a 660.001 a 002 obsluhovaly vlaky kategorie Rx na trase Brno – Břeclav – Olomouc a spěšné vlaky Brno – Břeclav – Hodonín. Jednotky 660.105 – 110 obsluhovaly většinu rychlíků na trase Brno – Česká Třebová – Praha.

Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments