SEBEREFLEXE | Nejedná se tak přímo o kodex slušného cestujícího. Dopravce České dráhy se tak budou snažit upozornit své cestující, že ve vlaku mimo konkrétních „provinilců“ cestují i další desítky slušných lidí. Kampaň v těchto dnech odstartovala. Národní dopravce bude svými „mimozemskými“ postavičkami, tzv. marsany, útočit přímo ve vlacích.
Smysl celé kampaně je jediný, naučit tak trochu slušnému chování i ostatní cestující kteří své okolí obtěžují hlasitou mluvou, odpadky, hlasitým telefonováním, arogancí ap. Humorná forma takto zvolené „upozorňovací“ kampaně může vést dle mluvčího Českých drah Radka Joklíka především k zamyšlení. A o to v celém konceptu jde.
Nutno ovšem stojí za připomenutí, že v podobném hávu by se mohla nést „galerie“ politických strašáků od roku 1990, kdy za 23 let působení mnoha politiků ve státní správě, nejsou ekonomické a hospodářské výsledky naší země vůbec tak krásné, jak je na počátku posledního desetiletí v minulém století předpovídal Václav Klaus. Proto dnes řada lidí na České dráhy nadává – a neštítí se ani porovnávání se sekulárním Švýcarskem. Čtyřicetiletá izolace vlády jedné strany udělala své. Na Československých, a později na Českých drahách je to vidět nejvíce..
{snippet 120}