České dráhy přepravily za první tři měsíce letošního roku celkem 41,4 milionu cestujících, tedy meziročně o 1,4 procenta více. Čtvrtletní růst je tak podstatně vyšší, než meziroční nárůst počtu přepravených osob v loňském roce, který činil 0,3 procenta. Podle drah mohly být čtvrtletní výsledky ovlivněny počasím, vyšším počtem pracovních dní či modernizací vlaků.

Své vlaky, plní České dráhy cestujícími hlavně díky masivní obnově vozidlového parku. I nadále tak pokračuje trend, kdy dopravce meziročně investuje do obnovování vozidel přes 4 miliardy korun. Modernizací projde i početná flotila dálkových spacích a lehátkových vozů. Dopravce začíná nasazovat do provozu i nové jednotky Railjet. Ty začínají ve zkušebním provozu jezdit mezi Prahou a Brnem, a zájem cestujících je enormní.

Počet cestujících Českým drahám roste od roku 2009. Souvisí s trendem posledních let spočívajícím v přesunu cestujících od autobusové dopravy k cestování po železnici. Počet cestujících po železnici loni podle údajů ministerstva dopravy rostl jednoprocentním tempem. Výsledky za první tři měsíce letošního roku už dříve zveřejnili oba soukromí konkurenti Českých drah na trase mezi Prahou a Ostravou. RegioJet ohlásil 37procentní meziroční růst, 30procentní růst zaznamenal Leo Express.

MODERNIZACE LÁKA DO VLAKŮ STÁLE VÍCE LIDÍ

I České dráhy uvádí trasu Praha – Ostrava jako jednu z tepen, na kterých počet cestujících roste. Kromě dálkových tras do Ostravy a na západ Čech jezdí více lidí na příměstských linkách, které jsou zařazené do systémů městské hromadné dopravy. Výrazný růst v řádu desítek procent ČD v posledních týdnech zaznamenávají i na lince Praha – Brno, což podle mluvčího ČD Petra Šťáhlavského může souviset s opravami dálnice D1.

ČD čtvrtletní statistiky počtu odbavených cestujících v posledních letech nezveřejňovaly. Podobně nezveřejňují statistiky přeprav na jednotlivých tratích. Přeprava cestujících ČD skončila loni se ztrátou zhruba 1,8 miliardy korun, zatímco ztráta celé skupiny, do níž patří nákladní ČD Cargo a dále například Výzkumný ústav železniční nebo poskytovatel datových služeb ČD Telematika, činila téměř dvě miliardy korun.

Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments