Desiro VT642 038-4 / 642 538-3 které vyráběla firma PIKO v signatuře Dresden Flughafen (letiště Drážďany). A právě tato verze bude přepracována do barev Student Agency, které několik týdnů v létě 2010 provozovalo prezentační jízdy na mnoha tratích ČR. Jelikož jsem měl tento model několik let v šuplíku, tak se dostavil vhodný čas na přestavbu až nyní.

 

Fakta o předloze modelu

Desiro Classic je dvouvozová šestinápravová volně průchozí motorová jednotka. Vozidlo je řešeno jako nízkopodlažní s bezbariérovým nástupem i s bezbariérovým pohybem cestujících v nízkopodlažní částí vozidla. Konstrukce vozidel dosahuje obdobných přínosů jako předchozí, výše popsaná elektrická verze Desira ML.

Prostory určené pro přepravu cestujících jsou vybaveny čalouněnými sedadly, převážně v uspořádání 2 + 2 ve dvojicích proti sobě. Nad sedadly jsou umístěny podélné zavazadlové police. Ve víceúčelovém prostoru, který je zamýšlen především k přepravě dětských kočárků, jízdních kol a dalších rozměrných předmětů, jsou sedadla umístěna podélně a jsou sklápěcí. Zde je též instalována bezbariérová vakuová toaleta. Kapacita vozidla je 123 míst k sedění, z toho 8 míst v 1. třídě (uspořádání a počet míst lze změnit dle přání zákazníka).

Oba vozy jednotky navzájem spojuje široký volně průchozí mezivozový přechod. Je zakryt dvouvrstvovým měchem, který zajišťuje dobrou tepelnou i protihlukovou izolaci interiéru. Kvalitními izolacemi a řadou dalších opatření je v interiéru dosažena velmi nízká úroveň hluku a vibrací a to i při činnosti klimatizace, chodu naftového motoru a působení účinků jízdy.

{jlvotes}

Vozidlo je uvnitř vybaveno optickým a akustickým informačním systémem, prodejním automatem na jízdenky a také systémem tísňového volání a systémem k předávání pokynu k zastavení v zastávce na znamení. K nástupu a výstupu cestujících slouží dvoukřídlé předsuvné dveře o světlé šířce 1 240 mm s možností centrálního i místního ovládání. Prostory nástupních dveří mohou být vybaveny výklopným schůdkem nebo (ve voze s víceúčelovým prostorem) výsuvnou rampou pro osoby na vozíku.

SOUVISLOSTI  Kotlové vozy DB a SNCF opět od Roco

Motorová jednotka Desiro Classic je důsledně provedena podle požadavků nadnárodních technických norem (EN, ISO, IEC, UIC).

{niftybox background=#FFCC00,textcolor=black,float=right,textalign=justify,border=black,font=Arial,fontsize=12px}

Jelikož se nám vlivem lidského faktoru ztratila převážná část foto-dokumentace této motorové jednotky v barvách Student Agency z neveřejné části serveru, tak bych Vás chtěl touto cestou požádat o detaily fotografií potisku a všech sinatur motorového vozu jako celku. Děkuji!
{/niftybox}

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here