Budoucnost modelů soupravy pojmenované po světoznámém architektovi která nese i jeho jméno Jože Plečník, lze jen těžko odhadovat! Spory švýcarské firmy RailTop která byla původcem tohoto modelu, s belgickou firmou která RailTop zastupovala, se jeví v dnešních dnech za dost nepřehlednou. Právě spor, který v dnešních dnech řeší soud v Korutanech (Rakousko), má nastavit další budoucnost těchto třech vozů.

Jedná se o soupravu, která je řazena-provozována ve vlaku třídy EuroCity 100/101 Jože Plečník s relací: Salzburg-Praha. S modelovým označením: Bmz73 class 2, Ampz73 class 1, WRmz73 – restaurační vůz

O produktech EC Joze Plečnik již na těchto stránkách bylo něco napsáno. Belgická firma Galla, která je tohoto příčinou, neustále i v době soudních jednání, dodává na trh (i ten náš) modely pod označením RailTop. To, se nelíbí majiteli švýcarské firmy, a celá záležitost končí u soudu. Galla vyzdvihuje nesplacené závazky ze strany RailTop, proto tyto modely nadále produkuje. Výroba je v Číně, kompletace probíhá na Evropském kontinentu! Jádrem sporu asi nebudou až tak finance, jak zastoupení plagiátů a nezákonné používání cizí obchodní značky. Rok 2009 bude pro obě firmy nejspíš zlomový po výsledku soudní pře! Nelze než doplnit, že pro úspěch strany RailTop hraje dost silný faktor.

Sortiment RailTop je původce modelů H0 Evropských železničních správ v měřítku H0 1:87. Dále se zabývá výrobou osobních vozů švýcarských drah a v neposlední řadě lokomotiv ve stálých či limitovaných edicích. Osobní vozy jsou zasazeny do cenové relace od 1.350,- do 1.580,- CZK což je 3,5x více, než modely firem Roco, Piko či SachsenModelle ap. Ovšem za tuto hodnotu máte v ruce prvotřídní provedení modelu s individuální vizuální kontrolou před distribucí, řadu doplňků, servis a dostupnost náhradních dílů, snadnou montáž osvětlení interiéru či instalaci prosvětlení pozičních zpětných světel! U firmy RailTop se nejedná o žádnou „pásovou“ výrobu, každý model projde přísnou kontrolou, proto není pochyb, že skalní příznivci této značky, jsou přikloněni na její stranu i za cenu vyšších pořizovacích cen oproti plagiátům od belgické Gally…

SOUVISLOSTI  Stavba chladírenského vozu Rivarossi

Nejedná se ovšem pouze o produkci pod označením EC Jože Plečník. Vozy ČD stejného schématu jezdí i na jiných relacích EU např. Francie, Dánsko, Holandsko, SRN, Rakousko. Proto v modelovém provedení s vyloučením směrových cedulí na modelu, lze tyto soupravy provozovat i mimo pomyslné směrování a sestavy soupravy.

Ampz – class 1.

Bmz – class 2.

WRmz ČD – restaurační vůz

03

Ampz – class 1.

05

Při realizaci instalace krátkých spřáhel, lze dosahovat zcela shodných propojení soupravy

09

10

Samotný potisk je zcela shodný, ostatní doplňky jsou natírány ručně

11

WRmz – sekce pro kuchyň – osvětlení interiéru tohoto vozu by se dalo kombinovat na světlé: prostor konzumace a na tmavší: prostor kuchyně !

12

Model WRmz je opatřen i logem JLV – jídelní a lůžkové vozy

13

14

15

16

Modely stejného výrobce, class 1 & class 2 po sejmutí plastového krytu

17

18

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zadejte své jméno zde