České dráhy jsou od čtvrtečního odpoledne v kontaktu i s výrobcem souprav Pendolino, které firma vyrábí v Itálii, a odkud také všechny soupravy Českých drah mají vystaveny i potřebné technické formality pro provoz v České republice.

{loadmodule mod_banners,Banner 468 x 60}

{loadmodule mod_bw_social_share,BW Social Share}

Dráhy tak nyní začnou sestavovat expertní skupinu, ve které budou i tři zástupci firmy Alstom z Itálie, ti do České republiky přicestují v následujících dnech. Expertní skupina pak provede technickou analýzu poškozeného dílu soupravy, a v případě možné opravy, bude vystaven celkový rozpočet.

Splacená Pendolina a plánovaná obnova interiérů

Důležité však pro ČD je fakt, že Alstom je schopen pro dráhy tento již nevyráběný typ jednotky Pendolino nahradit, otázkou pak budou finance. Dráhy ale s návratem poškozené jednotky chtějí počítat, dopravce jich vlastní celkově sedm, a mimo nových souprav railjet jezdících z Prahy do Rakouska, chtějí zachovat i tento koncept dopravy který v poslední době získává stále více na oblibě. Ačkoliv jsou Pendolina z tzv. politické objednávky, v České republice jezdí už řadu let. Nejdříve na spojích mezi Prahou a Vídní, později Bratislavou, nově tak spojují Ostravu Mariánskými lázněmi.

AKTUÁLNĚ:

Že to dráhy s Pendolinem myslí vážně i nadále, bylo nedávné ohlášení plánu na kompletní obnovu celkového interiéru těchto souprav, ten je v mnoha případech už za letité nasazení ve službě značně opotřebovaný, a dopravce jej chce zcela nahradit novými a moderními materiály.

České dráhy jsou s konceptem vlaků SC Pendolino už několikátý rok po sobě v plusu. Začátkem letošního roku odešla do centrály firmy Alstom i poslední splátka za tyto vlaky, a i když jsou ze strany soukromých dopravců značně kritizovány, vysoké procento oblíbenosti těchto vlaků se po řadě hubených let začíná národnímu dopravci vyplácet.

{loadmodule mod_banners,Banner 480 x 300}

Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments