Na úzkorozchodné železnici JHMD dnes dopoledne vykolejila náprava tendru od historické parní lokomotivy. Jízda tak byla ukončena stova po ujetí dvou kilometrů. Vlak měl naplánovanou Velikokonční jízdu z Jindřichova Hradce do 36 km. vzdálených Černovi u Tábora. Ve vlaku cestovalo na padesátku dětí se svými rodiči. Nikomu se nic nestalo.

Vlak vyjel ze své domovské stanice Jindřichův Hradec, po krátkém zastavení v Dolním Skrýchově, se po rozjetí podařilo samovolně vykolejit přípojnému tendru na uhlí. Z pohledu JHMD, se jedná o historicky první vykolejení tendru vůbec. JHMD parní lokomotivu provozuje již řadu let, pochází z cukrovarských vleček v Maďarsku, a vyrobena byla v Polsku.

Pro dva vozy na konci soupravy přijela nakonec motorová lokomotiva od Hradce, která je odtáhla i s cestujícími zpět do výchozí stanice. Na nádraží pak bylo všem vráceno jízdné. Lokomotiva s vykolejeným tendrem zůstala na místě, a čekalo se na příjezd techniky, který umožní opětovné vrácení nápravy tendru zpět na koleje. Na místo dorazil i drážní inspektor, jako příčinu vykolejení uvedl špatný stav kolej kolejí. Škodu na trati odhadl kolem 50 tisic, škoda na lokomotivním tendru pak bude určena po při jjí prohlídce v depu.

Dvojce tratí, kterou tedy JHMD převzalo před lety od státu, provozuje úzkou z Jindřichova Hradce do Obrataně, a pro turisty a fotografy druhou oblíbenou trať, z téhož města – s cílovou příhraniční staničkou Nová Bystřice. Volba rozchodu 760 mm. byla zvolena záměrně i proto, že se ušetřilo spousta peněz na materiálu ale i na výkupu pozemkl potřebných pro stavbu dvojice těchto tratí.

Ilustrační fotografie: Archiv TECH | MAGAZIN ( Jan Jirásek )

SOUVISLOSTI  Bardotky na Posázavském pacifiku v zimě

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zadejte své jméno zde