Kraj Vysočina, ani za posledních jedenáct let, kdy byl u nás zaveden první integrovaný systém mezi vlaky, autobusy a městskými provozy – nebyla a není na Vysočině snaha o zavedení návaznosti spojů a uznávání cestovních dokladů i po přestupu z jednoho spoje na druhý. Vedení kraje stále argumentuje, že takový systém je pro veřejnost nevýhodný.
Pro obyčejného občana musí být argument představitelů kraje, více než zcestný. Mnohé obce, které sousední s Jihomoravským krajem, se snaží o prodloužení jeho integrovaných autobusových linek právě do svých spádových měst. Kraj Vysočina se tomu údajně nebrání, nicméně se jedná spíše o administrativní problémy. Proč Vysočina stále odmítá zavedení Integrovaného dopravního systému není jasné snad nikomu, pro koho by měl sloužit, a to jsou předně občané kraje.
Problém bude ale nejspíš zcela jinde. V kraji Vysočina, zabezpečuje dopravní obslužnost společnost ICOM Transport Jihlava, ta dodatečně chce od kraje proplacení prokazatelných ztrát z linek, které v kraji zabezpečuje. Vedení kraje ale odmítá další proplácení pro ICOM Transport akceptovat, proto nelze v současné době přistoupit na případná jednání s dopravcem, který by IDS pro kraj zajistil.
Informace, které jednoznačně potvrzují špatný vztah mezi dopravcem a vedením kraje, způsobuje i nadále izolovanost a totální nesoučinnost linek celého kraje Vysočina. Mimo tento problém, má vlastní skandál i samotný ICOM Transport Jihlava.
Jelikož kraj odmítl další proplácení prokazatelných ztrát na vozokilometr, dále zvýšené náklady na pohonné hmoty, vedení firmy ICOM Transport Jihlava se rozhodlo každému řidiči odebrat z platu 5.000,- korun. Vinu za odebrané peníze z výplaty prý mají řidiči hledat hlavně u kraje, potvrdila jednatelka firmy ICOM Jihlava, Kateřina Kratochvílová.
{snippet 100}