ZRUŠENÉ SPOJE | Nejmladší z dopravců Leo Express dnes zažívá perný den. Díky závadě na jedné z celkem pěti jednotek zrušil dva spoje. Konkrétně se jedná o spoj z Prahy ve 14:06 a zpět z Bohumína do Prahy v 18:17. Dopravce v současné době využívá všech pět souprav Stadler Flirt bez náhrady. Záložní soupravu dorpavce nemá.

Provozovatel tak začíná doplácet na sestavený jízdní řád, který je díky nemožnosti využít rezervní vlak, odkázán na rušení některých svých spojů z celého dne. I když tato situace není první, nejspíš nebude ani poslední. V minulosti byl nejméně u dvou jednotek Flirt problém s převodovými skříněmi, případně brzdnými segmenty na podvozcích.

Ačkoliv se dopravce svým zákazníkům omluvil, učinil tak pouze prostřednictvím sociálních sítí. Všechny zakoupené jízdní doklady dopravce zpětně proplatí všem cestujícím. Leo Express tak odkazuje své cestující na vlaky konkurence. Dnes je to první velké rušení spojů díky neschopnosti některé z pěti jednotek Flirt.

Dopravce o nákupu dalších vlaků neuvažuje. V současné době se potýká spíše s ekonomikou ziskovosti z provozu svých vlaků mezi Prahou a Ostravou.

Cestující na sociálních sítí si tak díky výpadku černozlatých vlaků sdělují informace, kolik volných míst nabízí například SC Pendolino, případně jaký vlak kategorie InterCity a EuroCity nabízí pohodlné cestování. Výpadek vlaků v nedělní přepravní špičce, kdy desetitisíce lidí cestují v neděli mezi východem a západem, naopak v pátky směru opačného, je další políček od cestujících směrem k dopravci.

Leo Express chce také na Slovensko

Po dopravci RegioJet, chce své vlaky protáhnout na Slovensko i dopravce LE. Bez nákupů nových vlaků by se to nejspíš neobešlo. RegioJet zase hodlá převzít od státu placené vlaky Českých drah, ty zase jezdí až do Košic a do střední části Slovenska.

Koncepce černozlatých vlaků zamířila od prosincové změny jízdních řádů i na část jihu Moravy, konkrétně do Starého Města u Uherského Hradiště. Dopravci se na tomto rameni tratě údajně daří, i když nabízí jen jeden večerní spoj z Prahy, zpět ráno do Prahy bez přestupu. {qrcodegenerator}http://magazin.magzine.cz/index.php/magaziny/doprava/1978-leo-express-doplaci-na-nizky-pocet-svych-vlaku-bez-nahrad-dnes-zrusil-dva-spoje-a-cestujicim-se-omluvil{/qrcodegenerator}

Leoš Novotný také nastínil své plány o vstupu do Polska, což ale zase neradi slyší jeho dva investoři. Jednotky Stadler Flirt jsou v současné době v Německu u Deutsche Bahn a soukromých dopravců využívány pro příměstskou dopravu. Výrobce tyto vlaky také s touto tézí nabízí do prodeje. Leo Express je začal prosazovat na dálkových spojích, což je pro Česko z pohledu našich sousedů Deutsche Bahn nebo ÖBB značně raritní.

{snippet 101}

{snippet 120}

Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments