Soukromý dopravce Leo Express plánuje od 30.listopadu obnovení přímého spojení mezi Prahou a Krakovem v Polsku. Víkendový provoz dopravce přerušil první týden v říjnu, a to díky rozsáhlým opravám tratě právě v Polsku. Leo Express po celou dobu nahradil všechny spoje svými autobusy.

Leo Expressu se podařilo na koleje v Polsku dostat po sérii velmi dlouhých vyjednávání, firmu ale nadále limituje stále nízký počet vlakových souprav. Malé vlaků také omezuje další expanzi na domácím trhu i v okolních zemích. Dopravce vlastní vlaky, které mohou jezdit pouze pod stejnosměrnou napájecí soustavou.

Kolem Leo Expressu krouží mimo Českých drah také Deutsche Bahn a ÖBB

Dopravce ale do Polska dlouho zajíždět nebude. Hned první lednový týden totiž v Polsku začínají rozsáhlé výluky, které budou zavedeny nepřetržitě až do začátku dubna 2019. PKP vymění kolem 75 kilometrů kolejového svršku.

Vedení firmy také oznámilo, že od června 2019 chce do Krakova se svými vlaky zajíždět každý den. Jízdní doba v jednom směru trvá 7 hodin a 15 minut. V opačném směru pak 6 hodin a 45 minut.

Leo Express získal přes investiční platformu Bondster 9 milionů korun. Cesta od Credit Suisse k akcionářům

Časová poloha odjezdů z Prahy zůstane podle vyjádření dopravce i po změnách jízdních řádů pro příští rok letos v prosinci, z Prahy vlak odjíždí v 16:10 s příjezdem do Krakova ve 23:25. Na zpáteční trasu do Prahy odjede ráno ve 4:53 s příjezdem do Prahy v 11:32.

Dopravce měl dlouhodobě odstaven jeden z pěti vlaků které v současné době provozuje. Zároveň doplácí za nemožnost v případě mimořádnosti, své vlaky nahradit jiným ze zálohy. Záložní soupravy prakticky nemá vůbec, a proto často dochází k rušení jednotlivých spojů. I nadále si drží na ose Čechy – Morava třetí pozici za firmou RegioJet.

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:  Mezi Smíchovem a Radotínem vznikne čtyřkolejná trať. Evokuje to přípravu tunelu do Berouna
Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments