Dopravce Student Agency nakonec přemohla jedinou konkurenci na autobusové lince z Prahy do Liberce. Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou z této linky pro velké ztráty nakonec odchází. DP Liberec ale také jako jediný, provozoval na této trase bezbariérové autobusy pro vozíčkáře. Student Agency tyto autobusy neprovozuje na žádné ze svých vnitrostátních ani mezinárodních linkách.

Již dříve vedení Student Agency oznámilo, že v případě monopolního obsazení této linky ke zvyšování jízdného docházet nebude. Dopravní podnik není z linky ještě zcela stažen, a již nyní SA prohlašuje, že ke zdražení dojde zcela určitě, což je pro řadu cestujících celkem nečekanou informací. Kdekoliv, kde Student Agency za zcela zvláštních způsobů odstranila konkurenci, došlo ke zvyšování jízdného na všechny své spoje mimo špičku dne, i ve špičkách pro nejvytíženější spoje.

Pryč s konkurencí, MY jsme Student Agency!

Dopravní podnik z Liberce, provozoval tuto linku od jara 2009. Dle vyjádření DP, firma prodělávala na lince v posledních dvou letech přes 2 miliony korun ročně. Denně navíc dopravce obsloužil na 13 spojů v každém směru, navíc u třech párů spojů byla garantována nízkopodlažnost vozidla, což nyní Student Agency nebude muset splňovat. DP Liberec navíc neměl své spoje tak nevyužívané, jeho služeb denně využívalo na 75 až 80% cestujících, i tak je to ale dle DP ztrátové při zachování garantované ceny jízdenek. Dopravce chce zachovat navíc nízkopodlažnost, i proto začal jednat s SA o pronájmu jednoho vozila s bezbariérovým přístupem.

Firma Radima Jančury operativně prohlásila, že výpadek spojů Dopravního podniku pokusí vykrýt navýšenými spoji, včetně posilových spojů v každém směru. To by mělo probíhat převážně v ranních a odpoledních špičkách. Autobusy mají navíc jezdit až každých 15 minut, mimo špičku Student Agency nové spoje přidávat nebude – cestující se mají naučit své spoje vyhledat u nového dopravce, tedy za předpokladu, že doposud někdo využíval jen služeb DP Liberec.

SOUVISLOSTI  Leo Express zakoupil v Číně zatím první tři vlaky. Dopravce disponuje opcí na odběr až třech desítek elektrických jednotek

Konkurence = překážka ke zdražení jízdného?

Vedení SA zatím nepřímo potvrdilo, že ke zvyšování jízdného nebude docházet. Ovšem dle vyjádření Radima Jančury, ke zdražení dojde zcela určitě o 10,- až 15,- korun. Základní jízdné by pak bylo za 95,- až 100,- korun.

V době konkurenčního boje mezi Student Agency, ČSAD Jablonec a DP Liberec, jezdila firma Radima Jančury i za 1,- korunu, případně za jízdné zcela pod nákladové pro boj s konkurencí. Řada praktik, které firma SA vede proti konkurenci, často vybočuje a vymezuje se od zdravého soutěžení a konkurenčního zápolení. Radim Jančura takto nedávno zcela nekorektním způsobem vyřadil dopravce Asiana jezdící z Prahy do Karlových Varů, kde taktéž použil zcela pod nákladové ceny jízdenek, na které Asiana již nepomohla přistoupit. Tento spor nakonec skončil i u soudu.

Dopravce SA má ale problémy i na řadě jiných míst republiky. Nedávno eskaloval spor i s jihlavskou firmou ICOM Transport ohledně zajíždění do dvorany autobusového nádraží v Jihlavě. Díky svému stylu vytlačování konkurence firmou Student Agency, byla firma Radima Jančury často v hledáčku Antimonopolního úřadu. Ten navíc kauzu o sporu s Asianou chce opět otevřít. Podobné tomu bude v Novém roce i na ÚOHS (Úřad pro ochranu hospodářské soutěže).

Komentujte

avatar
  Subscribe  
Upozornit na