Vjezdový pohled do dvorany stanice Milovice od Lysé nad Labem, první moto-vexle u silnice

Nemá smysl asi moc popisovat dějiny tohoto nádraží v Milovicích, většině z nás jsou více než jasné. Kdo neví co tím myslím, dohledejte si to v historii která se začala psát během roku 1968. Ale zpět. Koncové nádražíčko Milovice, je dle služebních soupisů s číslem trati 541. V tom civilním: trať 232.

Pozůstatky minulosti zde dýchají na každém kroku. Vodka tekla proudem, stejně jako ropné produkty do spodních vod. Nádraží Milovice bylo spojnicí pro přímé vlaky Moskva – Lysá nad Labem – Milovice. Zajímavé bylo, že nejvíce technických komodit proudilo z tehdejšího ČSSR z Milovic než opačně.

Nákladní doprava je v dnešní době už zcela minimální, nebo žádná. Přilehlá plocha s rampou sloužila ještě v polovině devadesátých let k deponii nových vozů Škoda auto. Dnes na tomto plácku stojí supermarket Plus a Tesco. Rampa je zarostlá náletovou dřevinou a hojně i plevelem. Každopádně veškerá návěstidla jsou v provozu, stejně jako veškeré vexle na zhlaví směr Lysá nad Labem.

Za režimního provozu zde bylo obsazováno i stavědlo 1 a stavědlo 2. To druhé bylo navíc i s dozorem sovětského oka – proč ne, opačná strana zhlaví vedla do útrob tehdejších skladišť, tankodromů, čerpacích stanic a dalších armádních náležitostí! Do Milovic proudilo několik nákladních vlaků týdně. Od cisteren s naftou a benzínem, až po potraviny, náhradní díly, ruské silniční vozy a tanky na plošinových vozech, nebo uhlí – ale především ruské monstrózní osobní vozy z Moskvy.

Větvení třech jediných moto-wexlí na vjezdu do Milovic

02

Stanice je obsazena trpasličími návěstidly pro odjezd a i na opačném zhlaví „tankodrom“ (dále jen TKD). Mimo úvrati je použita i návěst posun dovolen a Z+Ž 40km pro odjezd mimo hlavní kolej, kde je sestava Z+Č+B. Podrobnější popis umístění, včetně dalších informací viz. přiložené schéma stanice. Milovice, stejně jako v předchozím článku popisovaná Stará Boleslav, jsou řízeny dispečersky ze stanice Lysá nad Labem. Je zde i dálkově ovládaný rozhlas příjezdů a odjezdů vlaků ČD. Dálkovina je i ve všech odjezdových vexlích, závorách a předvěsti s vjezdovým návěstidlem. Po připojení Milovic řízené z Lysé, došlo k sesazení SZZ (staničního zabezpečovacího zařízení) které skončilo neznámo kde! Stanice je obsazena jen dozorem, spíš jen pro výdej jízdenek.

SOUVISLOSTI  Costa Concordia opět nad hladinou. Ovšem za astronomickou cenu

Vlaky (810 sólo) jsou v taktovém provozu. V ranní špičce jede i souprava 810+010+810 a to samé se opakuje i v odpoledních hodinách při vyšší frekvenci cestujících. Pod stavědlo I. spadala i přilehlá závorářská náležitost, pamatuji si ještě zvonění mechanického zvonku při stahování a opačně. Dnes již zcela AŽD. Výkolejky jsou v celé stanici ručně přehazovatelné, uzamčené – a klíče uloženy v dopravně Milovice. Odemykání výměn je již zmíněnou klíčovou závislostí, přehození vexle hlásí posunující personál radiostanicí, nebo pomocným telefonem PST 2. nebo 1. …PST 2. je v ručním a PST 1. v dálkovině z Lysé nad Labem.

Podrobný popis fotografií při rozkliknutí – využijte slideshow…

Stavědlo I. zcela zazděno, nově jen drážní telefon a releová skříň pro přilehlé závory a elektromotory přestavníkůNa stříšce tohoto domku se dříve vyjímala rudá hvězda, vše bylo rudé, až moc rudé, místním lidem se tato barva, stejně jako symboly tehdejší jednovlády vrážely pod nehtyPohled z nástupiště směrem k vykládkovému sektoruPohled na odjezdové zhlaví - obsluhou v režii Lysé nad LabemJeště před ani deseti lety zde panoval rušný provoz na rampě a přilehlém areálu, který sloužil pro deponii nových vozů Škoda autoSkladiště je dnes mimo provozVšechna trpasličí odjezdová návěstidlaPohled od vjezdového zhlaví směrem k bývalým kasárnámRuské bistro s vodkou už toho asi moc neprodává, schody někdo odnesl...Nejhezčí je staniční budova s přístřeškemPříjezd motoru od Lysé nad LabemStojany pro vytápění ruských vozůPohled z rampy skladiště na TKD zhlaví...dnes již zcela bez užitku.bez popisubez popisuV tehdejším provozu bylo zabezpečení vexlí zhlaví Pohled od bývalých kasáren do dvorany staniceSilnice spojující Milovice, Balonku a Milovice, Mladá. Koleje se v pozadí ztrácí do junglePohled od přejezdu se závorami do dvorany staniceStavědlo II. Dříve mechanické, dnes již zcela automatické a dozorované ze stanice Lysá n./L.Pomocné stavědlo II. - zhlaví Milovice, tankodrom

Schéma stanice ve formátu XLS (Excel) naleznete v příloze tohoto článku !

Pokud máte námět na zajímavé nádraží, koncovou stanici nebo zastávku, nákladiště, výhybnu nebo hradla a hlásky, piště na e-mail: profimodely@gmail.com

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zadejte své jméno zde