Firma rail4you ze Švýcarska přišla s nově modifikovaným provedením vysavače nečistot z kolejových polí. Jedná se o vyšší výkon motoru a lepší filtraci použitím jiné textílie. Vysávání nečistot má velký význam v efektivitě co do ušetřeného času, tak i šetření kolejového svršku kde nejsou použity žádné chemikálie.

Napájení motoru vysavače lze libovolně uskutečnit buď střídavým a nebo stejnosměrným napětím. Efektivní vysávání lze docílit při napětí pro turbínu od 18V do 20V.

U digitálního ovládání turbíny je požadované napětí dostupné bez dalších el. úprav v kolejišti nebo odběru samotném pro tento druh čištění. Vůz je vybaven: trvalým magnetem pro zachytávání případných drobných nečistot z provozu kolejiště, dále drátěný kartáček který před odsáním nečistot odstraní přilnavost mastného prachu ke kolejím z projíždějících modelů.
Turbína je vybavena jemných filtrem který zachytí i sebemenší nečistoty prachu – nic se do motoru nemůže dostat. Jeden filtr má životnost až 3000 hodin provozu !!! Vůz je vybaven šachtou NEM pro běžná spřáhla, proto se stává použitelný pro jakákoliv modelová kolejiště. Váha celého kompletu nepřesahuje 550g. Modelové vysávání není zhotoveno pro nějaký běžný provoz, jedná se čistě jen o účelové čištění kolejí, proto před velkým ježděním koleje jednoduše vyluxujete, no a po ukončení aktivity s přidělenou lokomotivou a vozem zajedete do skrytých segmentů layoutu. Malá připomínka, u zrovna skrytých částí dochází k velké prašnosti, prach nemá tak velkou možnost rozptylu jako je tomu u viditelných částí, proto vysávat i tyto části a to nepravidelně, je více než vhodné!

Další parametry:

  • délka 200mm., šířka 41mm., výška 57mm.
  • šachty spřáhel dle NEM
  • váha: 550g.
  • napájení max.: 20,0V
  • typ napájení: AC, DC, digitální
  • odběr proudu: 500mA. u 18 VDC
  • sací síla se libovolně redukuje (jen v digitálním provedení)
SOUVISLOSTI  Unikátní Zubrnická lokálka ožije po 17 letech

Testování průjezdnosti oblouků pro rozměr TT 1:120

001

Velký stabilní sosák lze odmontovat (jen pouze nasunut do tunusu) tímto přístupem čistíme obsah nasátého prachu a nečistot a také výměna filtru

002

Důležitý detail – na vrstvě filtru lze vidět tlačící se prachové částice do útrob filtrace

003

Průjezd obloukem

004

S hnacím modelem Re 6/6 který má dělenou skřín. Celá souprava se pohybuje v obloucích symetricky

005

Po projetí 45m. kolejiště lze najít i takovéto poklady

006

Důkaz, že třístupňová turbína je velice silná, nečistoty pronikají do cca. 15% hustoty filtru

007

Do útrob vysavače se dostala i malá větévka ze stromku podél trati

Plán do budoucna: rozhodně vytáčení sacího nosu na závislosti vytáčení podvozků, což bude mít ještě větší smysl a pokrytí většího rozsahu jinak nepřístupných částí za běžného provozu.

015

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zadejte své jméno zde