Do kritické situace se začíná dostávat doprava mezi Prahou a severem, resp. Ústím nad Labem, Děčínem a státní hranicí DB Netz Deutsche Bahn. V pravobřežní trase z Lysé nad Labem přes Všetaty, Mělník a Roudnice nad Labem, došlo k uzavření úseku mezi stanicemi Liběchov a Mělník – a to z důvodu vyhlášení záplavové pohotovosti.

 FOTOGRAFIE | MOST, JAKO SPOJNICE MĚSTA A ČTVRTÍ NA PRAVÉM BŘEHU | NYNÍ ZDE JEZDÍ UŽ JEN KYVADLOVÉ OSOBNÍ VLAKY

České dráhy se budou snažit tento výpadek vlaků nahradit autobusy, v současné době se jich ale už nedostává.

V pozdní odpoledne projel v úseku Liběchov – Mělník poslední nákladní vlak. Správa dopravní cesty (SŽDC) neprodleně celý úsek zařadila do stavu s vyloučením veškerého provozu. Nyní se celá povodňová tíseň dostává do zcela jiného rozměru. Ačkoliv řada elektráren v Česku má vytvořeny kapacitní zásoby uhlí, v případě Chvaletické teplárny se krize s nedostatkem uhlí může dostavit již za 4 dny.

Pravobřežní “uhelná magistrála” je primárně obsazena nákladními vlaky s vozbou komodit chemie, petrochemie, uhlí, atuo logistika a export. Na levobřežní koridorové trati z Prahy do Kralup nad Vltavou dochází v této době k postupnému vyplavení veškeré zabezpečovací techniky pro bezpečný provoz vlaků. Podobná situace bude nejspíš následovat tuto noc, případně příští den, i na trase mezi Mělníkem a Štětí. SŽDC se snaží veškeré škody eliminovat a zachovat tak minimální provoz vlaků osobní a nákladní dopravy.

V Ústí nad Labem a Děčíně již mimořádné vlaky přes rozvodněný tok Labe zajišťují jak přepravu osob, tak i běžné zásobování obchodů. Do čtvrtka by měl do těchto vlaků řazen i sanitní vůz.

Opatření pro vlaky vyšší kategorie ( i v případě odklonů mimo levobřežní koridor Praha – Kralupy – Ústí ):

V úseku Mělník – Štětí je zavedena omezená kyvadlová náhradní autobusová doprava, vlaky nečekají ve stanicích Štětí a Mělník na přípoje od náhradní autobusové dopravy.

DÁLE INFORMACE NÁRODNÍHO DOPRAVCE:

1) V úseku Štětí – Ústí nad Labem se budeme snažit zajistit pravidelný provoz vlaků. Vlaky ve směru Štětí – Ústí nad Labem nečekají na přípoje od autobusů náhradní dopravy. Na přípoj od autobusu čeká ve stanici Štětí pouze vlak R 894.

2) V úseku Mělník – Kolín je připraveno toto opatření:

A) VLAKY SMĚR KOLÍN – MĚLNÍK:

– vlak R 888 bude v úseku Kolín – Mělník veden bez omezení

– vlak R 890 bude v úseku Kolín – Mělník odřeknut bez náhrady

– vlak R 892 bude v úseku Kolín – Nymburk hl.n. odřeknut a nahrazen vlakem Os 5840, ve stanici Nymburk hl.n. bude zajistěn přestup mezi vlaky Os 5840 a R 892

– vlak R 894 bude v úseku Kolín – Lysá nad Labem nahrazen vlakem Os 2569, v úseku Lysá nad Labem – Mělník bude vlak veden bez omezení (se zpožděním cca 40 min.), ve stanici Lysá nad Labem bude zajištěn přípoj od vlaku Os 2569

B) VLAKY SMĚR MĚLNÍK – KOLÍN:

– vlak R 891 bude v úseku Mělník – Kolín odřeknut bez náhrady

– vlaky R 893 bude v úseku Nymburk hl.n. – Kolín odřeknut a nahrazen vlakem R 1119

– vlaky R 895 bude v úseku Mělník – Lysá nad Labem veden se zpožděním cca 50 – 60 min., v úseku Lysá nad Labem – Kolín bude vlak odřeknut

OPATŘENÍ V REGIONÁLNÍ DOPRAVĚ (SP, OS):
V úseku Mělník – Štětí je zavedena omezená kyvadlová náhradní autobusová doprava, vlaky nečekají ve stanicích Štětí a Mělník na přípoje od náhradní autobusové dopravy.

V úseku Liběchov – Ústí nad Labem se budeme snažit zajistit pravidelný provoz vlaků.

V úseku Mělník – Lysá nad Labem se budeme snažit zajistit pravidelný provoz vlaků.

Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments