Německý antimonopolní úřad s definitivním rozhodnutím udělil pokutu oceláři Moravia Steel Deutschland, jedná se o sesterskou firmu Moravia Steel Česká republika. Výše úhrady se pohybuje kolem 10 milionů EUR (250-260 milionů korun). Odvolání v této fázi už není možné a firma MS Deutschland pokutu bez rozporu uhradí.
Moravia Steel byla společně v kartelu dalších firem Thyssen Krupp, Voestalpine a Vossloh. Každá z firem se podílela na masivních dodávkách kolejí pro Deutsche Bahn v řádu několika let. Úřad tím uzavřel případ vyšetřování dodávek kolejnic pro německého státního železničního přepravce Deutsche Bahn. Už loni kvůli údajné kartelové dohodě o cenách a zakázkách mezi výrobci a dodavateli.
Spolkový kartelový úřad udělením pokuty české společnosti uzavřel vyšetřování výrobců a dodavatelů oceli, kteří údajně dohodami mezi sebou porušili pravidla hospodářské soutěže na úkor Deutsche Bahn.
Už loni německý úřad v tomto případu udělil pokuty v celkové výši 124,5 milionu eur německým společnostem Thyssen Krupp a Vossloh a dvěma divizím rakouské Voestalpine. Nejvyšší pokutu 103 milionu eur musel zaplatit Thyssen Krupp. Deutsche Bahn v prosinci kvůli kartelu rovněž vznesla požadavek na odškodné v celkové výši 550 milionů eur (přes 14,2 miliardy korun).{qrcodegenerator}http://magazin.magzine.cz/index.php/magaziny/firmy/1643-moravia-steel-dostala-pokutu-10-milionu-eur-za-kartel-v-dodavkach-kolejnic-pro-deutsche-bahn{/qrcodegenerator}
Společnost Moravia Steel ještě koncem loňského roku uváděla, že v souvislosti s kartelovými dohodami nebyla německým antimonopolním úřadem šetřena a že se na ni Deutsche Bahn s požadavkem o náhradu škody neobrátily. To se ovšem v letošním roce diametrálně změnilo.
Moravia Steel patří do konglomerátu firem kolem miliardáře Chrenka, mluvčí společnosti MS Česká republika ještě uvedla, že finanční postih sesterské divize v Německu nebude mít vliv na firmu v České republice.
{snippet 100}
Deutsche Bahn míří k odškodnění od ocelářského kartelu. Obviněna je i Moravia Steel
Deutsche Bahn žalují oceláře za kartelové dohody. V sítu uvízla i Moravia Steel
Zloději kovů způsobují zpoždění vlaků v Německu. Za rok 2012 až 4000 hodin
{snippet 120}