Celkem neobvykle fotografované kolejiště stanice Vyšší Brod v trati: Rybník – Lipno nad Vltavou od Petra. Je to zcela něco jiného, než jak fotografujeme „fotocesty“ klasickým způsobem pochůzkou! Za fotografie děkujeme. Jinak tato stanice nám poslouží pro stavbu modulového celku ve velikosti H0 1/87.
Jak je patrné z detailního záběru tamního depa, resp.provozní jednotky (PJ), nejsou tyto prostory využívány. Dříve toto depo plnilo opravárenskou základnu zde provozované lokomotivní řady 100, později 210. Dnes se na provozní ošetření dopravují hnací vozidla do Českých Budějovic. Bude zajímavé volit dobové provedení v modelovém provedení:
- počátek elektrifikace (100) / E
- kombinovaný provoz E a M trakce / M – motorová trakce (M131, 820)
- epocha IV. – VI. tedy elektrická trakce s vozidly 210 + (100 dispozičně)
Nákladní doprava se svým obdobím v kterém celá trať prochází – podstatně liší! Z této trati jistě odchází vozy ložené dřevní kulatinou. Větší frekvenci pak lze očekávat pro stanici Loučovice. Jinak v klasikách provozovaná nákaldní doprava: Eas-u, Es, Rah, Rh ap. volně ložené uhlí ve vozech Eas-u a Es, kotlové vozy do Loučovic.
Celá trať je dirigována ze stanice Rybník. Ve stanici Vyšší Brod, klášter pak fungují samovratné výměny pro vykřižování vlaků z každého směru. Jedna samovratná výměna je i v koncové stanici Lipno nad Vltavou (o té ale někdy příště).
Schéma stanice Vyšší Brod, klášter – naleznete v příloze článku…