V neděli 9. prosince začne platit nový jízdní řád pro rok 2019. Regionální doprava je v Ústeckém kraji realizována na základě objednávky Ústeckého kraje, dálkové vlaky objednává v celé České republice ministerstvo dopravy.
Ústecký kraj se podílí na objednání 10 rychlíků alespoň v části trati. Počet vlakokilometrů vlaků objednávaných Ústeckým krajem dosáhne 7,8 milionů, denně 25,6 tisíc vlakokilometrů, což je srovnatelné s letošním jízdním řádem. V Ústeckém kraji pojede 935 vlaků, z toho je 14 spojů EuroCity, 86 rychlíků, 33 spěšných vlaků a 802 osobních vlaků. Z toho je 846 spojů v objednávce Ústeckého kraje. V Ústeckém kraji platí na všech linkách také tarif IDS DÚK.
Hlavní změny v jízdním řádu regionálních vlaků
„Pozitivem nového jízdního řádu 2019 na území Ústeckého kraje je, že k zásadním změnám proti současnému jízdnímu řádu nedošlo. Nový koncept osobní dopravy je na lince U10 a U11, kde došlo na trati 114 Lovosice – Postoloprty ke změně infrastruktury za účelem zvyšování traťové rychlosti,“ říká Vladimír Štochl, ředitel Regionálního obchodního centra v Ústí nad Labem.
Z dopravny Koštice nad Ohří je zastávka bez kolejového rozvětvení a možnosti křižování a nově vznikla výhybna Radonice nad Ohří, kde je prováděno křižování vlaků, ale není možný nástup a výstup cestujících.
Stejně jako v letošním jízdním řádu, i v novém grafikonu zůstává zachováno přímé regionální spojení mezi stanicemi Ústí nad Labem a Drážďany – od jara do podzimu pojede vlak Letní kometa, o adventních víkendech pak osvědčený spoj Vánoční kometa.
Konkrétní informace o změnách regionálních jízdních řádů
Trať 072 Ústí nad Labem západ – Lysá nad Labem
Na této trati došlo k rozšíření četnosti jízdy dvou vlaků. Vlak 6421 s odjezdem z Ústí n.L.- Střekov v 5:27 a vlak 6422 s odjezdem z Litoměřic města v 6:01 pojedou v pracovní dny celoročně (i o prázdninách).
Trať 086 Děčín – Liberec
Na této trati proběhla menší úprava vlaků liberecké linky L2. Z důvodu rozšíření počtu vlaků dálkové dopravy došlo i k navýšení rozsahu osobní dopravy v ranní špičce. Místo ranního rychlíku 1174, který vycházel z České Lípy, pojede rychlík 1176 již z Liberce a o půl hodiny dříve. V trase současného rychlíku 1174 pojede nový osobní vlak z České Lípy v 5:56 a do Děčína přijede v 6:42. V opačném směru pojede místo současného spěšného vlaku do Liberce osobní vlak 6621 s odjezdem z Děčína ve 4:23 a v České Lípě bude mít přípoj na spěšný vlak do Liberce. V 5:06 pojede z Děčína do České Lípy nový osobní vlak 6623, který dojede do České Lípy v 5:53 a místo současného spěšného vlaku 1999 do Liberce pojede nově rychlík 1161 z Ústí n.L. do Liberce (odj. z Děčína bude v 5:45). Večerní rychlík 1175, který odjíždí z Děčína ve 21:38 a v současnosti končí v České Lípě, pojede nově až do Liberce.
Tratě 087 Lovosice – Česká Lípa a 114 Lovosice – Postoloprty
Na těchto tratích došlo ke změně konceptu osobní dopravy z důvodu změny infrastruktury na trati 114. Rozsah dopravy je stejný, ale dochází k menším časovým úpravám u ranních a večerních vlaků, a to z důvodu změny v možnostech křižování. Na zastávce Radonice nad Ohří nebudou nově zastavovat žádné vlaky pro výstup a nástup cestujících.
Trať 090 Praha – Ústí nad Labem – Děčín
Bez podstatných změn, pouze minutové úpravy v návaznosti na dálkovou dopravu, rozsah regionální osobní dopravy je stejný.
Trať 096 Roudnice nad Labem – Bříza
Nově pojede o nedělích a svátcích večerní vlak 19637 již ze zastávky Bříza obec (odj. ve 21:10). V pracovní dny je přidán ranní vlak 19660 ze stanice Straškov ve 4:29 do zastávky Bříza obec.
Na následujících tratích zůstává rozsah dopravy stejný a bez podstatných změn
- Trať 073 Ústí nad Labem-Střekov – Děčín hl.n.
- Trať 081 Děčín – Rumburk
- Trať 083 Děčín – Rumburk přes Sebnitz
- Trať 084 Rumburk – Mikulášovice dol.n.
- Trať 090 Praha – Ústí nad Labem – Děčín
- Trať 095 Vraňany – Straškov (– Zlonice)
- Trať 097 Lovosice – Teplice v Čechách (v úseku Lovosice – Radejčín zůstává náhradní autobusová doprava)
- Trať 110 Kralupy nad Vltavou – Louny
- Trať 123 Most – Žatec západ
- Trať 124 Chomutov – Lužná u Rakovníka
- Trať 126 Most – Rakovník
- Trať 130 Ústí nad Labem – Klášterec nad Ohří
- Trať 131 Ústí nad Labem – Bílina
- Trať 132 Kadaň-Prunéřov – Želina
- Trať 133 Chomutov – Jirkov
- Trať 134 Teplice v Čechách – Litvínov
- Trať 135 Most – Moldava v Krušných horách
- Trať 137 Chomutov – Cranzahl
- Trať 140 Klášterec nad Ohří – Karlovy Vary – Cheb
- Trať 161 Rakovník – Bečov nad Teplou