Za neplnění smlouvy dostane společnost Arriva v Libereckém kraji pokutu. Vlaky už většinou jezdí podle jízdních řádů, ale firma má stále problémy s odbavovacím systémem. Vlakům navíc chybí informační systém v češtině, spousta z nich má stále německé nápisy. Vedení kraje očekává, že nejpozději do poloviny ledna bude vše fungovat tak, jak má. V opačném případě hejtmanství zváží odstoupení od smlouvy.

Arriva v Libereckém kraji zajišťuje rychlíkové spoje z Tanvaldu na Prahu a z Nového Boru na Kolín, které objednává ministerstvo dopravy. Zajišťuje i regionální vlaky z Liberce přes Turnov a Starou Paku do Lomnice nad Popelkou a mezi Tanvaldem a Železným Brodem.

Hejtman Libereckého kraje Martin Půta (Starostové pro Liberecký kraj) řekl, že současný stav je pro něj velkým zklamáním. „Pokud na některých spojích není dopravce schopen prodat jízdenky, neměl by za své výkony v takovém případě dostat zaplaceno,“ dodal.

Pokuta v minulosti zamířila i do Českých drah

Kraj bude po Arrivě vymáhat za nedodržování smlouvy sankce. „V případě neplnění smluv je uplatňujeme vůči všem dopravcům a budeme tak postupovat i v tomto případě,“ ujistil náměstek hejtmana pro dopravu Jan Sviták (Starostové pro Liberecký kraj).

V minulosti tak kvůli neplnění smluv vyměřil kraj milionové pokuty i Českým drahám; statisíce platili za nedodržovaní jízdních řádů nebo kvalitu vozidel také autobusoví dopravci.

VŠECHNY ČLÁNKY NA TÉMA ARRIVA ZDE

„Nedodržování jízdních řádů a další potíže na rychlíkovém spojení budeme řešit s ministerstvem dopravy, které si tyto spoje u Arrivy objednalo a platí je,“ doplnil hejtmanův náměstek.

Ústecko má s Arrivou také problémy, ačkoliv si nic neobjednal

Problémy společnosti Arriva se dotkly i sousedního Ústeckého kraje. Zajíždí tam totiž některé spoje objednané Libereckým krajem nebo ministerstvem dopravy. „Jednalo se spíše o zpoždění než výpadky spojů,“ uvedl mluvčí Ústeckého kraje Martin Volf.

Žádné sankce však kraj uplatňovat nebude, s dopravcem totiž smlouvu nemá. Na železnici v Ústeckém kraji od poloviny prosince provozuje linky sedm dopravců namísto původních tří. Změnil se jízdní řád, cestující si už také nemohou koupit zpáteční jízdenku u Českých drah.

Subscribe
Upozornit na
guest
2 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
leinad

Děkuji za perfektní shrnutí a článek i když bohužel smutné čtení.