NOVÝ TERMINÁL | Letiště v Pardubicích může připravovat výstavbu nového terminálu za 250 milionů korun. Souhlasí s tím i druhý velký akcionář, Pardubický kraj. Stavba by mohla začít v létě. V budoucnu by letiště mohlo odbavit až čtvrt milionu lidí ročně. Loni terminálem prošlo více než 180.000 pasažérů. Počty cestujících tak meziročně vzrostly téměř o polovinu.
ILUSTRAČNÍ FOTOGRAFIE | SHUTTERSTOCK.COM
„Připravujeme bankovní úvěr. Ve hře zůstaly tři banky, se kterými jednáme o nejlepších podmínkách,“ řekl šéf společnosti East Bohemian Airport (EBA) Jan Andrlík. Společnost EBA vlastní z jedné třetiny kraj, ze dvou třetin město. V polovině dubna provozovatel letiště nejspíš vyhlásí tendr na výstavbu terminálu. Mezitím musejí bankovní úvěr v první polovině roku ještě schválit zastupitelé města i kraje.
Zatímco s výstavbou terminálu souhlasí oba akcionáři, stavbu silnice zhruba za 50 milionů korun už podpořit například ručením za úvěr nechtějí. Podle Andrlíka je však silnice nutná. Stávající dopravní napojení na letiště s rostoucím zájmem cestujících dostačující není.
„Bude to velmi těžké, celou tíhu úvěru na terminál ponese naše společnost. Trochu kalkulujeme s tím, že se nám podaří vysoutěžit na terminál příznivější cenu a vytvoříme si tím finanční rezervu na stavbu silnice,“ řekl Andrlík.{qrcodegenerator}http://magazin.magzine.cz/index.php/zpravy/ekonomika/1928-pardubice-se-dockaji-noveho-letistniho-terminalu-prijezdove-komunikace-ale-nikoliv{/qrcodegenerator}
Mezinárodní letiště v Pardubicích začalo fungovat v květnu 1995, od roku 2007 nabízí i lety do Petrohradu a Moskvy. Ruští pasažéři letišti vydělávají nejvíce. Tvoří většinu odbavených cestujících, zbytek jsou lidé, kteří v letní sezoně odlétají do turistických destinací.
Letiště už část provozu zmodernizovalo v minulosti. S pomocí evropských dotací předloni dokončilo opravy palivového zázemí a pojezdových a spojovacích drah za více než 250 milionů korun.
{snippet 120}