Smutné výročí, které v roce 2008 připravilo o život celkem osm lidí, desítky zraněných a zmrzačených lidí. Takový byl účet za srážku vlaku EuroCity s číslem 108 jedoucího z Krakova do Prahy. Vlak Comenius se tak zapsal do černých statistik železničních neštěstí u nás. V tento den, tedy 8.srpna 2008 proběhla v médiích událost která otřásla snad každým. Událost zaujala i světová média jako CNN či BBC.
Vlak který narazil do silničního mostu který se právě před přijíždějícím vlakem zřítil na koleje, doposud u soudu nenašel žádného viníka. Poslední soudní líčení probíhalo v dubnu 2012. Další soudní projednávání bylo odročeno na neurčito, což je pro pozůstalé a poškozené cestující z vlaku nekonečné prodlužování prožité události před pěti lety. Ve vlaku bylo při srážce 400 cestujících, jen díky ostražitosti strojvedoucího nebyl výsledek mrtvých ještě větší.
Strojvedoucí z depa Praha Vršovice nakonec s ježděním na lokomotivách skončil. Trauma, které si odnesl do civilního života je asi těžko popsatelné. Jen zázrakem přežil první střet tělesa z ocele a betonu do lokomotivy útěkem do strojovny. Mostní konstrukce nejvíce poškodila právě druhý vagon za lokomotivou, kde našlo i smrt osm cestujících a dalších šest bylo zmrzačeno.{qrcodegenerator}http://magazin.magzine.cz/index.php/magaziny/doprava/1689-pet-let-od-zeleznicniho-nestesti-ve-studence-soud-zatim-nikoho-nepotrestal{/qrcodegenerator}
V roce 2011 byl poblíž místa neštěstí odhalen památník události z 8.srpna 2008. „Strojvedoucí vypověděl, že si všiml při průjezdu stanicí rychlostí zhruba 135 kilometrů za hodinu toho, že mostní konstrukce před ním se zhoupla a začala padat. Použil rychlobrzdu a schoval se ve strojovně. Za šest vteřin došlo k nárazu při rychlosti asi 120 kilometrů v hodině,“ sdělil Jan Kučera, náměstek generálního inspektora Drážní inspekce.
{snippet 101}
{snippet 120}