České dráhy reagují na zvýšenou poptávku po vlacích SuperCity Pendolino osekáním počtu sedadel první třídy. Dopravce tak z původního počtu 105 sedadel, bude zcela nově nabízet už jen 52 míst pro první třídu. V druhé třídě tak dojde k navýšení kapacity z 226 sedadel na 279. Dopravce přes letní prázdniny zrušil také povinnou místenkovou rezervaci. Povinná místenková rezervace se od září opět vrátí. Ovšem v nižších cenových relacích.

{loadmodule mod_banners,Banner 468 x 60}

{loadmodule mod_bw_social_share,BW Social Share}

Rozšíření dvojky na úkor jedničky

V jednotkách vlaku SC Pendolin jsou doposud řazeny dva samostatné vozy první třídy. Dopravce snížením kapacity v jedničce bude realizovat od září. Ve stejné době navíc zavede nejspíš i dynamické ceny u povinné místenkové rezervace. Místenky v původních hodnotách z minulosti, se již praktikovat nebudou. Bez povinné místenkové rezervace bude možné cestovat jen v úseku mezi stanicemi Plzeň a Františkovy Lázně. Dráhy zde chtějí od jízdního řádu 2013/2014 jednotky Pendolino nasazovat častěji.

Komplikace s novým uspořádáním jedničky a dvojky v jednotka Pendolino, mohou mít ovšem cestující doposud zvyklý na původní formát v řazení vozů. Jednička má být nově ve voze s číslo 2. Původně byla jednička ve voze číslo 1. Vůz s první třídou se tak stane průchozím pro cestující dvojky, což bude pro zachování tzv. „tichého oddílu“ nejspíš problematické. Dráhy nicméně upozorňují, že tichý sektor vozu 2 bude zachován, což si lze představit snad jen na papíře, realita bude nejspíš jiná. Tichý oddíl je mimo vozu 1 i ve voze 7.

Posun první třídy z vozu 1 do vozu 2 je bude nepraktické

Proč dopravce neubral místa první třídy ve voze 1, a standard tichého oddílu nezachoval odděleně bez průchodu mezi vozy 1 a 3 přes druhý vůz s jedničkou, nebylo možné od dopravce takové informace získat. Rozdíl mezi dvojkou a jedničkou co do interiéru, není z technického hlediska nutné složitě upravovat. Rozdíl naleznete jen v barvě potahů na sedadlech v jedničce a ve dvojce. Jednička si i nadále uchová svůj vyšší servis, ovšem již s menší kapacitou sedadel.

Ceny do Pendolina mezi Prahou a Ostravou jsou v případě použití IN-Karty již od 210 korun ve dvojce. Do jedničky pak ceny jsou od 500 korun. V jedničce i nadále zůstane občerstvení zdarma i s denním tiskem.První třída ale není tak zákaznicky exponovaná jako právě dvojka. Dráhy tak po deseti letech přicházejí se zcela novou koncepcí změn v uspořádání a počtu sedadel obou tříd.

O cestování Pendolinám je v horkých letních dnech zájem i z jiného důvodu. Komplikace se neprovozními klimatizacemi u hermeticky uzavřených vozů firmy RegioJet Radima Jančury, má prospěch i další z dopravců Leo Express Leoše Novotného jezdící ve stejné relaci.{qrcodegenerator}http://magazin.magzine.cz/index.php/magaziny/doprava/1691-ceske-drahy-navysuji-kapacitu-pendolina-uberou-sedadla-v-prvni-tride{/qrcodegenerator}

České dráhy tak plní své vlaky i z postupné odcházející euforie z vlaků RegioJet. Cestování ve žlutých vlacích se stává pro řadu cestujících doslova peklem na zemi. Drážní úřad do 20.června dal firmě doporučení, aby problémy se svými vozy nějak vyřešila. Oficiální stanovisko DÚ později ani neprezentoval.

{loadmodule mod_banners,Banner 480 x 300}

Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments