PRAHA – Nehody ve Studénce mají společné jedno, dva strojvedoucí kteří se znají desítky let ve službě na lokomotivách Českých drah v depu Praha Vršovice. Jiří Šindelář, který dnes zastává pozici starosty Stránčic ve Středočeském kraji potvrdil, že kolegu strojvedoucího zná, na trati se s ním setkával pravidelně při střídání na lokomotivách i v Pendolinu.
{loadmodule mod_banners,Banner 468 x 60}
{loadmodule mod_bw_social_share,BW Social Share}
Šindelář právě díky osudné Studénce před sedmi lety řízení lokomotiv opustil, a dle jeho tvrzení by se k němu už nikdy nevrátil, ač je práce na mašině srdeční záležitostí. Pro Radiožurnál pak popsal reálné hrozby které z pozice práce strojvedoucího na lokomotivě u nedisciplinovaných řidičů automobilů hrozí. Trať z Prahy do Ostravy a Žiliny si pamatuje celou, zmíněný úsek pak je nebezpečný i v tom, že na kritickém přejezdu pro silniční vozidla, je možné projíždět rychlostí vyšší než 120km v hodině.
AKTUÁLNĚ:
- Vlak versus automobil. Železnice v počtu tragických událostí vychází lépe
- Poškozené Pendolino jede do Prahy. Expertní skupina rozhodne co dál, hledat se bude i druhá černá skříňka
A právě Šindelář který řídil vlak, na nějž před sedmi lety rovněž ve Studénce spadl most, řekl, že dnešní a tehdejší nehoda se moc srovnávat nedá. V tomto případě prý měl strojvůdce málo času reagovat. „Pendolino zde jede normálně 160 km/hod., takže za sekundu ujede 50 metrů,“ vysvětlil s tím, že strojvůdce pendolina zde neměl žádnou šanci nějak účinně zareagovat. „Že se most řítí k zemi, viděl jsem na 600 metrů, a tak jsem měl deset sekund na to, provést potřebné úkony a zabrzdit a ještě jít do strojovny, abych se zachránil,“ řekl pro ČRO Radiožurnál.
Mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal s odvoláním na záznam kamerového systému z přejezdu řekl, že u jednoho auta je jisté, že vjelo na přejezd v době, kdy blikala červená světla. U druhého auta to zcela jisté není. Vyloučil možnost, že by kamion vjel na přejezd v době, kdy ještě červená světla neblikala, protože od začátku, kdy začne zabezpečovací zařízení vydávat světelný a zvukový signál, do doby, než se začnou spouštět závory, uplyne nejméně 30 vteřin.
{loadmodule mod_banners,Banner 480 x 300}