NOVÝ MINISTR | Antonín Prachař není v oboru dopravy žádným nováčkem. Přes dvacet let podniká v autodopravě a logistice. Do vlády Bohuslava Sobotky vstoupil za hnutí ANO Andreje Babiše. Oba nepopírají že se z podnikání osobně znají. Prachař působí jako generální ředitel firmy Omega servis Holding, ta se zabývá předně mezistátní silniční dopravou.
Dříve také zastával pozici víceprezidenta automobilových dopravců ČESMAD Bohemia, z tohoto postu na vlastní žádost odstoupil.
FOTOGRAFIE | NOVÝ MINISTR DOPRAVY | ANTONÍN PRACHAŘ
Priority, se kterými chce vést úřad:
- Pro nového ministra dopravy je důležité zajistit fungování paralyzovaného Ředitelství silnic a dálnic, kde nevylučuje personální změny. Ty už ostatně stihl prosadit: Budoucí ministr dopravy vrátí na ŘSD odvolanou šéfku kontroly Pošvářovou
- Další jeho prioritou je dostavba dálniční sítě. Po setkání s prezidentem Zemanem uvedl, že nebude nutné žádat o dodatečné finanční prostředky na dostavbu dálnic, protože Stání fond dopravní infrastruktury peníze má, ale je nedostatek vhodných projektů, kde by peníze šlo utratit.
Profil
Prachař působil i jako poradce předsedy sněmovního podvýboru pro dopravu (2002 až 2004).
V roce 1999 se jako zástupce ČESMAD podílel na organizaci protestu nákladních přepravců na Olomoucku, kteří tehdy protestovali proti vysokému daňovému zatížení.
V roce 2011 prodal většinu své přepravní firmy, která se zaměřuje zejména na přepravu nebezpečných látek, francouzské GCA (Group Charles Andre), nyní Prachařův podíl ve společnosti činí 20 procent. Už oznámil, že své akcie prodá.
Nového ministra nečekají na resortu dopravy snadné začátky, předně bude muset vyřešit komplikovaná odvolání a výpovědi desítek lidí které zasebou na MD zanechal jeho předchůdce Zdeněk Žák. Žák se paradoxně do dějin MD zapíše jako největší kontroverzní politik, který prosazoval odvolávání lidí z klíčových postů v mnoha firmách a organizacích podléhajících státu. Prachař na začátku týdne také projevil zájem o zavedení personálního auditu, zda mnohá odvolání a výpovědi byla s platnou legislativou.{qrcodegenerator}http://magazin.magzine.cz/index.php/magaziny/doprava/1894-profil-novy-ministr-dopravy-prachar-jmenovan-po-odchazejicim-zakovi-prebira-resort-v-personalnim-kolapsu{/qrcodegenerator}
Žák byl nejvíce aktivní ke konci roku 2013, kdy ještě plnil svojí platnost starý Zákoník práce. Antonín Prachař bude v následujících dnech jmenovat do ŘSD (Ředitelství silnic a dálnic) i Miloslavu Pošvářovou, tu odvolal na postu generálního ředitele ŘSD Kočica, díky tomu také v organizaci musí skončit. Kočica je navíc Žákův přítel. Tlaky na odvolání Pošvářové a silna lobby, vedla nakonecke zcela nezákonnému odvolání právě šéfky kontroly.
Prachař bude muset také řešit nucený odchod šéfa drah Dalibora Zeleného. Představenstvo firmy schválilo Zelenému ještě lednový plat ve výši 300 tisíc korun. Se Zeleným se na postu top manažera již nepočítá, nově jej nahradí Kurucz, který doposud působil jako výkonný ředitel pro dopravu.
{snippet 103}
Věříte novému ministru dopravy Antonínu Prachařovi?
{acepolls 28}
{snippet 101}
- Dalibor Zelený u Českých drah končí. Nový ministr bude chtít výběrové řízení
- Odchod Dalibora Zeleného může stát stovky tisíc korun. Zlatý padák za který byl Žaluda kritizován
- Budoucí ministr dopravy vrátí na ŘSD odvolanou šéfku kontroly Pošvářovou
- Odborník Zdeněk Žák má zase problém. Zneužíval státem hrazené diety a služební cesty
- Zdeněk Žák v době vyhazovu od národního dopravce pracoval pro stát i soukromý sektor
- Čistky ve státních firmách. Žák s nedostatečným mandátem mění lidi v dozorčích radách
- Žák přímo ovlivňoval volbu nového ředitele drah. Za případnou destabilizaci národního dopravce není právně postihnutelný
{snippet 120}