Poslední článek o produktech brejlovců firmy Rivarossi, bude obsahově veden směrem k prezentaci těchto modelů, resp. jejich grafická provedení. V článku audiovizuální panel s ukázkou ozvučení.
Barevnou mutací rozhodně ***Rivarossi*** nešetřil, modely vychází ze skutečně provozovaných předloh tohoto provedení. Celkově se jedná o tři varianty provedení laku. První model, tedy zeleného brejlovce v barvách F.I.Milano najdete v souvisejících odkezech, případně zde: Brejlovec D.753 Cargo F.N.Milano f.Rivarossi H0
Byla zde nedávno zmíněna jistá spolupráce firmy Rivarossi z Itálie, a firmy Electrotren ze Španělska. Dle jistého veřejného tajemství, připravují tyto firmy další útok na modely této řady, resp. jejich barevná provedení ČSD/ČD a ZSSK. Jelikož se Roco obávalo o svůj „brejlovcový“ projekt stávající produkce, pustilo modely do prodeje o něco dříve. Pokud si dobře vzpomínáte, termín uvedení na trh dle katalogu nebyl dodržen – obava byla právě ze záměru těchto dvou firem se stejnou značkou modelů.
Krvavě červený „baron“, s katalogovým číslem 2198 je v základním provedení vyzbrojen motorem s 5póly, rozhraním pro připojení dekodérů 8pin dle ***NEM***, dále přepínání světel dle směru jízdy, horní reflektor lze ve vlastní režii digitalizace odčlenit. Všechny modely brejlovce jsou v V. provozní epoše. Kinematika pro spřáhlo je taktéž dle NEM, použitelná všechna klasická spřáhla, až po ta magnematická s krátkou hlavou a vousy pro základní pozici hlavy spřáhla. Červený „baron“, je v provedení laku v metalické barvě, což je u produktů Rivarossi celkem novinka! Cena základní verze: pohybuje se od 187,- EUR. Model s katalogovým číslem 2199, je krom dekoéru jízdy, vybaven ozvučením LokSound, a to v cenovém startu 280,- EUR
Poslechněte si audiovizuální ukázku ozvučení modelu brejlovce Rivarossi
Kdo zde vyzobává plány produkce, je jistě tajemstvím, každopádně vliv některých prodejců v CZ nebude zase tak velký, jak je mnohdy hloupě prezentováno! viz. třeba hektor TT od Tilliga nebo stejný model H0 od PMT (Thyrow).
A co kvalita? Dá se jednoznačně říci, že provedení modelů Rivarossi, potažmo i Electrotrenu v barvách ČD-Cargo, je v lepších proporcích, než modely firmy Roco v několika variacích provedení laku. Hodit na trh něco, jen abych byl první, je dosti do značné míry vykoupeno zmetkovostí, kterou výstupní kontrola asi nekontroluje tak, jak by měla?! Vytknout se firmě Roco nedají žádným faktem vůbec parní modely, nákladní kotlové a klasické vozy – tam je nejspíš jedničkou na trhu! Ovšem zmetky, které se dostávají uspěchaným stylem do prodeje, bude chybou systému.
Kvalita zlepšování produktů, jejich inovace, případně kooperace několka firem, je vidět např. u firmy Brawa nebo Lematec.
Rivarossi sázel na čas, ten se mu vyplatil. Je škoda, že nepřišel s verzemi modelů brejlovce pro CZ/SK pro IV. a V. epochu. Vlk se nažral.. Pomalu výrobcům – Evropským hráčům na trhu s modely dochází inspirace. Dříve přehlížené státy: Česko, Československo, Slovensko, Polsko, Maďarsko případně Ukrajina, Slovinsko a Bělorusko, začínají chrlit jeden model za druhým, ohánějí se katalogy pro roky 2011-2012… jen být prostě první. Leč, za ztrátu kvality svého výsledku!
Světlemodro-krémový D.753 s kat.č. 2200 je v základní sestavě vybaven stejnými proporcemi jako „baron“ výše, cena tohoto modelu startuje na 186,- EUR, digitalizovaný kolega s kat.č. 2201 je s cenou taktéž od 280,- EUR.
Modelům se opravdu nedá nic vytknout, stačí jen letmé porovnání s modely V. epochy produkce Roco – dojem si každý udělá jistě sám. Doufejme, že firma Electrotren, případně Rivarossi, zhotový někdy i odložené plány na modely stejného designu pro IV. epochu ČSD či V. epochu ČD/ZSSK…