Kdo si počká, ten se dočká! Takto by se mělo v několika posledních letech tradovat o rakouské firmě Roco. Když vyrobila pro Evropský trh model Sergeje ve velikosti H0, jednalo se o tak úspěšný model ve své kategorii, že jeho popularitu-úspěšnosti ještě doposud žádný jiný model nepředčil.

T 679.1006 od firmy Roco
{snippet costa-ak}

Zpět k předlohám těchto modelů…
Vše začalo v roce 1960 v tehdejším NDR, kde řada V200 postupně nahrazovala parní trakci na mnoha těžkých nákladních ale i osobních vlacích. Jelikož NDR bylo v této dnes již historické době satelitem a područím státem Sovětského svazu, prosazování ruských lokomotiv směrem k západu ale i na jih Evropy bylo logické.Tímto stylem byla typová řada této lokomotivy prosazována např. i v Polsku, Maďarsku, Československu ad.

DR verze bude k dostání i v ozvučeném provedení
01
Maďarská varianta schématu laku
03
První série těchto lokomotiv 200 ks byla pod označením 120 BR. Mezi lety 1966 a 1975 šlo celkově o 378 lokomotiv dodaných k DR (Deutsche Reichsbahn), dalších 177 bylo v dodávce opožděno pro nedostatek komponentů k spalovacím motorům. V německu přezdívaný  stroj „Taigatrommel“ i ve své největší slávě dokázal produkovat značně ohlušující provozní hluk. Délka lokomotivy činila 17.550 mm. a vážil 115,1t s max. provozní rychlostí 100km/h. uspořádání náprav Co´Co´. Lokomotiva byla osazena párem turbodmychadel o výkonu 1471 kW při rychlosti 750 ot./min. Trakční konstantní výkon byl 1271 kW. Konstrukce lokomotivy byla určena spíše pro dopravu těžkých nákladních vlaků. V době přeznačení z BR120 na BR220 německých drah DB AG bylo mnoho těchto lokomotiv u DB odesláno na kompletní generální opravy. Z aktivní služby u DB byl poslední stroj sesazen koncem roku 1995. Celkově 7 strojů této unikátní řady bylo zachováno pro muzeální účely, další jednotlivé stroje jsou postupně do roku 2002 rozprodány soukromým subjektům plošně v celé SRN!
Model T679.1006 Československých drah od f.Roco

SOUVISLOSTI  EU43 PKP Cargo "Příroda s námi" od ACME

Model s číslem 36232 ČSD je zasazen do III./IV. epochy. Osvětlení přepínatelné dle směru jízdy (stejné jako u kolegyně 1:87), kinematická spřáhla, interface pro osazení 8-pin dekodéru, délka 146 mm. cekové 6 náprav z toho 2 vybavena bandáží …,
Tentokrát model v provedení TT dostal věrohodnou – shodnou višňovou barvu, původně mohl modelář očekávat cokoliv, dle dispozic bylo možné tento model lakovat do červeno-hnědé barvy, Roco ale zvolilo tu lepší variantu. Cena tohoto modelu zatím nebyla stanovena, jelikož cena modelů DR je vypsána na 144,90 EUR (ozvučená varianta 269,- EUR, tak maďarská a polská verze tatím není ohodnocena, nejspíš se ale bude jednat o zcela shodné cenové relace.

Československá klasika
03
AKTUALIZOVÁNO:

Roco uvedlo pro II.Qartál další dvě verze modelu 1/120 TT M62. Tentokrát se jedná o dopravce RZD (Rusko). Modely jsou vystaveny do V. provozní epochy a jsou vyobrazeny v současné provozní skladbě laku.
  • Model art.č.36237 zelený. Model art.č. 36238 modrý, jsou dodávány v základní výbavě, nejsou ozvučeny ale mají výzbroj 8pin periferie pro připojení dekodérů. Cena modelu: 154,- €

10

11

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here