Ačkoliv se jedná katalogově o novinku z roku 2007! Prošel omlazovací kůrou i tento model, který je od letošního roku majitelem nové vstřikovací formy. K menším úpravám – modifikacím se výrobci úspěšných modelů za poslední 3-4 roky přiklání celkem často, úspěch se dostaví téměř ihned. Podobnou omlazovací kůru zvolil i Gützold, který je mj. v konsorciu s velikánem Roco a Fleischmann.

01

V roce 2008 vyráběla firma stejný model ale v tmavší višňové barvě. Model 237-5 je stejné epochy, tedy IV. s délkou 225 mm. je taktéž osazen konektorem pro připojení dekodéru Lenz dle NEM! Model lze provozovat v režimu sběru napětí z trolejového vedení a naopak. Přepínání pozičních světel je tradiční – tedy dle směru jízdy. U testované verze se ale projevoval nešvar v podobě prosvítání žlutých pozic do zpětných červených, to lze ale jednoduše ošetřit! Středový reflektor pro dálkové světlo je umístěn pod čelním oknem, což působí celkem zajímavě, tento reflektor lze v případě provozu v digitálním režimu – zesílit svit vhodným kondenzátorem.

Tradičně je zde šachta pro kulisu krátkého spřáhla, nebo spřáhla s pružným vybavením (podobné u BR65 stejného výrobce). Motor při provozu není hlučný, pohyb modelu lze dosahovat i s minimálním napětím v režimu s osazeným dekodérem. V budoucnu by snad výrobce chtěl zvolit nové koncepce převodových komponent, kde bude vyloučeno plastové ozubení, no to bude zajímat asi mnoho modelářů. V současné době osazované převodovky v kovovém pouzdře sice netrpí mechanickým opotřebím, rozhodně jejich občasné promazání nebo vizuální kontrola je spíše nedostupným faktorem!

Segment převodovky je usazen v plastovém podvozku který drží za malou kovovou závlačku náboj skrze kovový odlitek rámu modelu – již samotná demontáž tohoto jmenovaného postupu, mnohé odradí. Takže pokud Gützold za čas přijde s koncepcí nových převodových pouzder, tím lépe pro jeho zákazníky.

02

Model má poháněny 4 nápravy, z toho 2 jsou s bandáží. Instalace a předchozí demontáž modelu je snadnou záežitostí. Dekodér Lenz s konektorem čítající 8 pinů zasuneme do zdířek stejného počtu. Programování lze provést na samostatné kolejnici mimo kolejiště. Kastle modelu je u gützoldovských modelů tradičně fixována nárazníky, tlakovými hadicemi a šroubovkou – podobné s T679.

Potisk je v tomto případě opět perfektní, je čitelný pouhým okem, stejně jako dolepené tabulky s černým podkladem, nesoucí nacionále váhy, výrobního závodu, provozní správy, depa, včetně číselného označení stroje a správy Deutsche Reichsbahn… „Německé Říšské Dráhy“

03

04

05

Žaluzie chlazení nemají již žádné defekty prohybů z předchozí výroby, stejně jako prolisy spodních partií kastle modelu.

06

Perfektní provedení střešních izolátorů

07

Pantografy Sommerfeldt a Viessmann – lze nahradit libovolným typem.

08

09

Model je v provozu robustní

10

{jcomments on}

Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments