Škoda Auto po prvním vyjádření o nedostatku kvalifikovaných zaměstnanců v Česku, hodlá pouze odlehčit výrobním kapacitám v Mladé Boleslavi a v pobočné montrovně Kvasiny. Původně dopolední vyjádření o nedostatku právě kvalifikovaných odborníků tak stáhla.

Ve hře o nové montovny automobilů je Rumunsko a Bulharsko. Podle vyjádření šéfa Škody Auto Bernharda Maiera se jedná pouze o zvýšení výrobní kapacity. Dále dodal: pro naše auta je tak obrovský zájem, že nestačíme v současném výrobním tempu modely Octavia a Superb v příštím roce uspokojit až 200 tisíc zákazníků.

O vozy škoda je tak velký zájem, že je nestačíme vyrábět (Bernhard maier – šéf škoda auto)

Octavie se stále montují v Mladé Boleslavi a Suberb v Kvasinách. Karoserie pro modely Fabia už lakuje Volkswagen i v továrně v německém městě Osnabrücken, ty se pak složitě převážejí ke kompletaci právě do Mladé Boleslavi. Více v článku: Škoda přesune část výroby do německého Osnabrückenu. Už nyní tam lakuje model Fabia

Firma má na stole tak dvě možná řešení současného stavu. Buď zvýšit efektivitu současné kapacity výrobních závodů, nebo část výroby přesunout do dalších zemí. Není proto ani vyloučeno, že mateřský Volkswagen by rád přemístil své „zlaté vejce“ do lacinějších zemí s menší náročností v otázce platů. V zemích jako je Rumunsku a Bulharskou, jsou odbory méně rázné než v domácím prostředí Škody Auto v Česku.

Na zmíněném Rumunsku si ale může Škoda Auto vylámat zuby. V zemi je obrovská míra korupce ve vladních i komunálních sférách. Z Rumunska za posledních deset let odešlo za prací na západ až 5 milionů práce chtivých Rumunů. Mladá generace tak zakládá rodiny i trvalý pobyt v zahraničí na jistotách, minimálně takových jakých se v rodném Rumunsku nedostává.

Škoda Auto sice chce vyrábět více, velká koncentrace montoven nových automobilů v okolních zemích je ale problém všech dohromady. Jaguar Land Rover nedávno spustil výrobu automobilů v Trnavě na Slovensku, v Bratislavě montuje své vozy Volkswagen, KIA má své výrobní závody v Tepličce nad Váhom, v maďarském Györu sídlí montovna Audi a Volkswagen. Další automobilky jsou v Polsku. V Česku montuje své vozy pro Evropu a Rusko také Hyundai u Nošovic, v Kolíně Toyota-Peugeot-Citroën.

SOUVISLOSTI  Slovenský RegioJet dluží miliony korun. Jančura také aplikoval neúspěšně politický lobbing

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zadejte své jméno zde