Dopravce RegioJet který od prosince, resp. od konce roku 2014 s platností nového jízdního řádu 2014/2015, chce začít spolupracovat s Deutsche Bahn (dále jen DB) na vozebním rameni Praha – Drážďany – Hamburg, se začíná podstatně vzdalovat. Německý dopravce i na rok 2014 začal preferovat již koncem minulého roku České dráhy. Důvod byl jediný, firma RegioJet Radima Jančury není na vyjetí svých vlaků do Hamburku vůbec připravena.
FOTOGRAFIE | NÁDRAŽÍ V DĚČÍNĚ | PRO ŽLUTÉ VLAKY ZATÍM V NEDOHLEDNU
Ačkoliv mluvčí firmy Aleš Ondrůj do médií prohlašoval, že spolupráce s DB je na dobré cestě, skutečnost je ovšem zcela jiná. Dopravce se žlutými vlaky nemá pro vyjetí na trasu do Hamburku potřebnou kapacitu vozů, nemá spíše vůbec žádnou. Firma již dva roky deklarovala výrobu nových vozů ve městě Arad v Rumunsku. Vagonka ale žádné vozy pro firmu Radima Jančury nemontuje. Dopravce nemá ani potřebné lokomotivy na celou trasu.
DB tak jednoznačně bude nejspíš preferovat i nadále České dráhy. Národní dopravce již získal pro své nejnovější lokomotivy 380/109E potřebnou certifikaci, a začal s vypravováním svých vlajkových lokomotiv i za hranice mateřské země. Dojde nejspíš tak i na Německo, zatím „Emil Zátopek“ jméno, které nové lokomotivy Českých drah nově nesou, zajíždějí na Slovensko. Chystá se i přímá vozba do Rakouska. V příštím roce ČD zařadí i zcela nové Railjety Siemens Viaggio Comfort. V úvahu tak mohou k další spolupráci mezi DB a ČD přijít právě jednotky „push-pull“ kterými jednotky Railjet právě jsou.
Původně měl vlak Radima Jančury do Hamburku vyjet již od prosince tohoto roku. DB ale České dráhy požádalo o prodloužení kooperace i na rok 2014 a v jednání je i rok 2015. Ačkoliv tehdejší mluvčí Aleš Ondrůj přímo prezentoval možné varianty spolupráce, (sám později firmu opustil, viz. odkazy pod článkem) DB zatím spolupráci s RegioJetem Radima Jančury nejspíš odloží. Největší Evropský dopravce Deutsche Bahn k tomu sleduje i ne-úspěšnost vlaků Radima Jančury v Česku. I když mluvčí RegioJetu stále do médií vypouští informace o zaručeném vyjetí žlutých vlaků směrem na Hamburg, současná situace je spíše opačného stavu.{qrcodegenerator}http://magazin.magzine.cz/index.php/magaziny/doprava/1732-spoluprace-deutsche-bahn-a-regiojetu-se-podstatne-vzdaluje-nemecky-dopravce-preferuje-stale-ceske-drahy{/qrcodegenerator}
Německý dopravce tak nejspíš začne preferovat toho dopravce, který dokáže se svými vlaky zabezpečit denní kapacity několika vlaků mezi Prahou a Hamburkem. Nezmění se na tom prakticky ani skutečnost, že firma Student Agency spolupracuje v autobusové lince s DB mezi Prahou, Norimberkem a Mnichovem. Dle známých reálií které DB zaujímá vůči kooperujícím dopravcům, bude firma preferovat nejspíš spolehlivějšího partnera. Pozice Českých drah se tak od jara příštího roku (kdy bude v Česku první ze sedmi souprav Viaggio Comfort) podstatně zesílí i pro vyjednávací manévry o další spolupráci mezi Prahou a Hamburkem.
{snippet 101}
- Aleš Ondrůj v březnu opustí firmu RegioJet
- Aleš Ondrůj v Polsku zakládá vlastní business. Prodej jízdenek a letenek
- Novým mluvčím skupiny Student Agency se stane Pavel Halla
- RegioJet v druhé dekádě nakoupil opět ojetiny
- RegioJet se potýká s problémy u lokomotiv, zakoupených v Itálii
- RegioJet má problémy s vyhříváním vozů
- RegioJet přišel o možnost provozovat vlaky z Olomouce přes Krnov do Ostravy
- RegioJet má problémy s klimatizacemi ve svých vozech. Firmu ostře kritizují cestující na Facebooku
- RegioJet již nebude zdržovat Pendolina Českých drah. V novém jízdním řádu bude SuperCity vyrážet z Prahy jako první
- Leo Express opustí další klíčový manažer. Jan Paroubek přišel do firmy od RegioJetu
- ODHALENÍ: Dvě miliardy a sto milionů, tolik by dostala firma RegioJet za vlaky z Olomouce do Ostravy
{snippet 120}