Pro realizovanou stavbu hektora T435.0 kam bude použit právě pojezd z Atlasky.. Po vydání prvního dílu článku o stavbě hektora se mi nabídl kamarád že je možné objednat si v USA přes eBay model lokomotivy
Atlas tedy v tomto případě číslo 5927 black Pennsylvania. Balíček dorazil během několika dní což mě velice překvapilo. Vše bylo úhledně a s velkou pečlivostí zabaleno aby nedošlo při přepravě k poškození. Původní majitel nenechal opravdu nic náhodě! Takže je již jasné že pojezd z americké lokomotivy bude pro stavbu hektora, druhý kousek bude realizovaný na pojezd od Vládi Vilingera.
Model je opravdu robustní a tak z 85% kovový, má kovové i rámy obou podvozků což je další vhodné zatížení. Sice jsem Sergeje T679.1529 od Gützolda nevážil ale Atlaska ho celkem dle odhadu hravě dohání (možno zvážit na váze) jinak Sergej je opravdu ještě těžší. Provedení detailů žaluzií jako jsou boční horizontální a vertikální ale i střešní mají perfektní přesnost.
Počítač nýtů by se zde asi uspokojil hravě, modýlek je skutečně onýtován ze všech stran kam se jen podíváte. Prolisy jsou špičkové a přesné dle skutečné předlohy. Madla u stupaček na představek jsou stejně jako i ochozová trochu menší bolestí modelu. Hned při rozbalení jsem na jedné straně málem jeden celistvý kus ulomil, s koly RP25 kterými je model vybaven je pro případné vykolejení a následovné poškození celkem reálná věc takže z počátku budu asi jen s rychlostí experimentovat.
Další komentáře k fotkám nejsou třeba, model je skutečně krásný ale srdce mi to při jeho likvidaci – demontáži moc nedrásalo, vidina pojezdu s RP25 pro českého hektora je prostě hlavní cíl. Demontáž celku jde opravdu skvěle, z 90% je vše na zacvaknutí, hlavně kabina a kastle lokomotivy. Motor drží skrz rám jedním šroubkem. Další dva šroubky jsou uvnitř a drží destičku s el. rozvodem pro osvětlení. Motor je 5pól a když jsem model testoval v jízdě tak to byl požitek jak z jízdy tak i s minimální rychlostí v jízdě, motor neposkakuje, nebzučí a není hlučný – o to víc se těším až bude pod digitálem!
Koncepce: zatím nemám rozmyšleno jak využiji rám z modelu Atlas. V úvahu připadají tyto možnosti:
-
zkrátit stávající rám a upravit dle potřeby aby pasoval do kastle od Pavla Číže nebo ČStrain což je sice celkem uskutečnitelné ale pracné – řezání rámu nepřipadá v úvahu!
-
vyrobit zcela nový rám z mosazného plíšku, nemám doma ale tak přesné zařízení pro takové řezání
-
stejné jako bod 2 ale s tím rozdílem že bych požádal Vláďu Vilingera aby mi takový plíšek uřízl u sebe neb na to má zařízení
Takže myslím že největší problematika bude v rámu, sice bude asi nejlepší zvolit bod 3 a nebo se trápit s bodem 1 ale nehodlám tuhle stavbu a čas v ní strávený realizovat rok a ani šest měsíců. Model chci mít do konce června hotový pro jízdy v Berlíně u Loxxe! Potisk bude Kwasnica nebo Banko, cedule s číslem bych rád leptané – to ještě upřesním kde bych je sehnal (zatím nevím) no a dekodér mám již Lenz Gold a ozvučení Uhlenbrock s dalším dekodérem.
Elektroniku si musím postavit sám. Na poziční světla budou použity SMD bílá/červená a na oba halogeny klasickou žárovku (nemám rád když to svítí jak lodní maják) nebo použiji kouzlo v podobě optických vláken které mají širší využití a které jsem dotáhl z NSR.
Pro počítače nýtků je to krása
Detail podvozku – nelze mu nic vytknout! Kov je kov
Fascinující je čočka předního světlometu, škoda že jsem jí nevyfotil když svítí v provozu neb to světlo vypadá nádherně
Demontáž proběhla dobře, jde to snadno a celkem rychle. Dávejte pozor ať si neulámete madla a zábradlí, jsou neskutečně tenká! Myslím že by se některá dala ještě k něčemu i využít. Tady krom motoru, zatížení a podvozků nebude ke stavbě hektora už nic potřeba.
Budka by se dala také dál požít třeba na točnu (to je jen nápad) nebo po menší úpravě jako vchod do nějaké budovy, nejlépe průmyslové. Kastli lokomotivy použiji jako generátor a kompresorovou základnu pro nehodový vlak (soupravu připravuji) který upravím a umístím na Pao plošinový vůz od Bramos nebo Brawa která dělá ještě lepší plošinové vozy.