U nákladního dopravce ČD Cargo hrozí propouštění. Firma se dostala do velkých ztrát, navíc přišla postupně o řadu klíčových zakázek které jí přebírá konkurence, zejména pak AWT Zdeňka Bakaly. Problematické pro dopravce jsou ztráty ze zakázek na přepravu ucelených vlaků s uhlím. Poslední takovou bylo srpnové převzetí přepravy uhlí z Mostu do Chvaletic právě firmou AWT.
FOTOGRAFIE | FIRENET.CZ | PŘELOUČ
Dopravce tak musí nadbytečné lidi propustit. Celkem by se mělo jednat o několik stovek zaměstnanců z provozu, dopravce chce propustit i desítky lidí z administrativy. Firma chce propustit až 2000 zaměstnanců, jak uvedla Česká televize, dopravce by tak měl reálnou možnost na postupnou restrukturalizaci, v opačném případě by hrozilo ještě větší prohloubení celkových ztrát.
Existující plán na záchranu ČD Cargo již existuje. Nelze jej ale realizovat se stávajícím počtem zaměstnanců, i když firma se propouštění v minulosti vyhýbala, nové vedení zvolilo zcela jiný směr. Odborové sdružení železničářů je o této skutečnosti již informováno. Předseda odborů Jaroslav Pejša nucené propouštění chápe, nicméně upozornil, že v případě pozdějšího návratu nákladního dopravce do předchozí prosperity, může být hledání a nábor nových zaměstnanců velmi problematickým faktorem.
DŘÍVE ZISKOVÉ CARGO, DNES VE ZTRÁTĚ
Osobní doprava nikdy nebyla pro národního dopravce tak výnosná jako ta nákladní. Dříve bylo pravidlem, že nákladní doprava křížovou dotací držela právě tu osobní. To dnes ale neplatí. Cargo v posledních pěti letech značně oslabilo na poli zisků nákladních přeprav pro konkrétní firmy, ať již v rámci vlastní sítě v Česku, tak i tranzitní přepravy skrz Česko.{qrcodegenerator}http://magazin.magzine.cz/index.php/magaziny/logistika/1750-u-nakladniho-dopravce-cd-cargo-hrozi-masivni-propousteni-dopravci-se-restrukturalizace-nedari{/qrcodegenerator}
Dopravce je zatím v černých číslech, nicméně jej stahuje nucená přeprava malých zásilek. Měsíčně tak firma díky malým vozovým zásilkám ztrácí 100 milionů korun. Jelikož je ČD Cargo národním dopravcem, musí ze své povinnosti tyto malé a neziskové přepravy realizovat. Soukromý dopravce ovšem nikoliv, ačkoliv nabízí dopravu „na klíč“ kdy od naložení, přes přepravu a přísun vozů na vlečku klienta realizuje ve své režii.
FMedia