NĚMECKO – Německá vláda chystá úpravu silničního zákona, ze které by bylo povinné platit mýtné za použití dálnic i u autobusů. Doposud tak jsou dopravci od platby mýtného osvobozeni, a to se přestává líbit i některým politikům, hlavně pak otci plateb mýtného pro cizince, Alexanderu Dobrindtovi.

Kritikou dlouhé měsíce nešetří ani svaz dopravců v kamionové dopravě, v neposlední řadě pak i Deutsche Bahn, které nedávno rozhodnutím vlády, skončil desetiletí aplikovaný zákon na ochranu zájmů státního dopravce. Autobusy, které v mnoha provedeních dosahují hmotnosti až 18 tun, jsou od plateb mýtného osvobozeni, a to se nyní snaží změnit skupina politiků právě kolem ministra dopravy Dobrindta.

Spor o mýto v Německu i u autobusů

Svaz dopravců v nákladní dopravě pak uvádí, že platit mýto musí v celém Německu už nákladní automobily od 7,5 tuny, a vláda se to na tlak odborů i svazů dopravců chystá změnit.

Velký rozmach, který rozvázal po zrušení zákona na ochranu státních Deutsche Bahn, ruce stovkám autobusových dopravců, tak může do konce roku nabrat mírně regulující stav. Deutsche Bahn dlouhodobě se stále silnou konkurencí v autobusové dopravě bojuje. DB ale provozuje autobusovou divizi také, nicméně v regionálním měřítku, nikoliv v dálkové dopravě. Autobusy IC Bus, které jezdí do Francie, Švýcarska nebo i České republiky, jsou náhradou za jinak nevyhovující časové podmínky u železnice, tam pak DB nasazuje své IC autobusy.

Ministerstvo dopravy v čele s Dobrindtem pak uvádí, že v platbách za mýtné u německých dálnic, musí mít podíl všichni, tedy ti, kdo dálnice využívá pro pravidelné cesty. Dobrindt se tak nejspíš snaží uklidnit emoce unijních politiků, kteří i nadále zavedení mýtného pro cizince kritizují. Poplatky pro autobusy to ale nezmění, i nadále Evropská komise hodlá s návrhem Německa ohledně mýta, zavést disciplinární hovory u kulatého stolu.

Komentujte

avatar
  Subscribe  
Upozornit na