ČD Cargo nasadilo zkušebně na ucelený nákladní vlak z Brna do Rostocku novou lokomotivu 383.005 Siemens Vectron. Přepravu silničních návěsů po železnici je velmi perspektivní segment činnosti. Pro zákazníka LKW Walter zajišťuje od konce června 2016 provoz linky z přístavu Rostock do terminálu v Brně. V současné době jsou vypravovány 4 páry vlaků týdně, v blízké budoucnosti by se jejich počet měl navýšit na 5 párů.
Lokomotiva 383.005 odjela z Brna ve večerních hodinách v úterý 18. října 2016 byla zkušebně nasazena jedna z nejmodernějších lokomotiv ČD Cargo. Do přístavu v Rostocku dorazil vlak s návěsy druhý den krátce po poledni. Návrat vlaku následující den zkomplikovala mimořádná událost u stanice Libice nad Cidlinou, a proto musela být využita trasa po levém břehu Labe. Pořídit snímek Vectrona s návěsy tak bylo možné i v pražských Holešovicích a Libni. V celé trase byl vlak veden strojvedoucím ČD Cargo. Některý z Vectronů by se na vlacích s návěsy do Rostocku mohl objevit i v příštím grafikonu vlakové dopravy.
Nákladní Cargo tak začíná nasazovat interoperabilní lokomotivy právě na vlaky, na kterých dříve díky rozdílnosti napájecích soustav, nebylo možné se stávajícím vozidlovým parkem vystavit. Modrý Vectron se tak nejspíš v budoucnu objeví mimo svoji domovinu v České republice, také v Maďarsku, Rakousku, nebo Slovinsku, a hlavně v Německu. Stroj má veškeré homologace a schválení pro provoz ve všech státech střední Evropy, proto zajíždění těchto lokomotiv je spíše otázkou personálního a logistického charakteru, nikoliv už technického jako tomu bylo donedávna.